گروه شهری: تکمیل پل غیرهمسطح تقاطع بزرگراه آبشناسان - ستاری و ده‌ها پروژه فرهنگی- اجتماعی غرب پایتخت، با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته سعید طلوعی شهردار منطقه 5، تقاطع غیرهمسطح ستاری - آبشناسان با هدف بهبود شبکه بزرگراهی غرب، توزیع ترافیک از این محدوده و اتصال به شبکه‌های شطرنجی بزرگراهی شرقی- غربی احداث شد.طلوعی با اشاره به اینکه با توسعه بزرگراه ستاری تا میدان دانشگاه بخشی از حجم ترافیک بزرگراه اشرفی اصفهانی به بزرگراه ستاری منتقل شد گفت: تقاطع غیرهمسطح ستاری - آبشناسان به‌صورت دوباند تندرو، دوباند تجمیع و توزیع، یک دوربرگردان غیرهمسطح غرب به شرق، 2لوپ و 4رمپ راستگرد طراحی شده که همه حرکات 12گانه در این تقاطع تامین می‌شود.

شهردار منطقه 5 با اشاره به اینکه فاز نخست پروژه در اردیبهشت امسال به بهره‌برداری رسید افزود: در فاز نخست، مسیر تندروی باند غرب به شرق و شرق به غرب بزرگراه شهید آبشناسان به بهره‌برداری رسید. طلوعی با اشاره به اتصال بزرگراه تهران - کرج به میدان دانشگاه اظهار کرد: با احداث یک دوربرگردان غیرهمسطح در مسیر غرب به غرب و همچنین رمپ و لوپ‌های این تقاطع، اتصالات بزرگراهی، شبکه کندرو و دسترسی محلی این پروژه آماده بهره برداری شد. به گفته شهردار منطقه5 با اجرای این طرح و بهره‌برداری از رمپ و لوپ و دوربرگردان، علاوه بر تکمیل شبکه بزرگراهی و معابر شهری بزرگراه ستاری 2.5کیلومتر توسعه یافت.

شهردار منطقه 5، کاهش زمان سفر‌های شهری را از دیگر دستاورد‌های اجرایی طرح برشمرد و گفت: با احداث پل غیرهمسطح آبشناسان- ستاری و تکمیل رمپ و لوپ‌ها، چراغ تقاطع‌های سردار جنگل، جنت‌آباد، کبیری‌طامه حذف می‌شود و عملکرد بزرگراهی شهید آبشناسان کامل خواهد شد. وی همچنین از افتتاح مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی خبر داد و افزود: به‌منظور افزایش سرانه‌های فرهنگی و ورزشی محلات و تسهیل در دسترسی شهروندان به امکانات، سرای محلات فردوس و اباذر احداث و با تکمیل و تجهیز آماده بهره‌برداری شد.

به گفته طلوعی 5 زمین چمن مصنوعی نیز همزمان با ایام دهه فجر افتتاح و جهت بهره برداری به مدیران محلات واگذار می‌شود.
وی ادامه داد: به‌منظور توسعه زیر‌ساخت‌های ورزشی محلات 4مجموعه ورزشی استخر و سونا در دست احداث است که در آینده نزدیک تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود.

شهردار منطقه5، بازار گل و گیاه را از دیگر پروژه‌های مهم منطقه برشمرد و اذعان کرد: به‌منظور ساماندهی گلفروشان ریشه‌ای و شاخه‌ای سطح منطقه فاز دوم بازار گل در فضایی به مساحت 1200متر مربع با 24غرفه احداث و آماده بهره برداری است.
طلوعی اظهار داشت: در راستای توسعه فضاهای خدماتی محلات احداث 14بازار تره‌بار در برنامه‌های منطقه قراردارد که در حال حاضر بازار شهید طوقانی و ارم آماده افتتاح است. وی افزود: در راستای اهمیت افزایش سرانه فضای سبز در ایجاد توسعه پایدار شهری و تامین امنیت روانی جامعه طرح‌هایی در قالب احداث بوستان‌های محلی و توسعه فضای سبز در بدنه بزرگراه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 159781
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز