شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

گروه بورس: در روزهای پایانی سال 86، مسئولان سازمان خصوصی‌سازی از عرضه سهام شرکت مخابرات، بلافاصله بعد از پایان تعطیلات نوروزی خبر می‌دادند، اما صابر فیضی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: زمان ورود این شرکت به بورس اردیبهشت‌ماه خواهد بود.

فیضی به همشهری گفت: هیات پذیرش اوراق بهادار روز ۲۷ اسفندسال گذشته پس از برگزاری آخرین نشست خود در این سال، شرکت مخابرات ایران را در تابلوی فرعی بازار اول بورس به‌صورت مشروط پذیرفت و در ادامه برای تحقق پیش شرط‌ها خواستار دریافت اطلاعاتی شد و شرکت مخابرات اطلاعات مورد نیاز را ارسال کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، شرط مطرح شده برای پذیرش قطعی این شرکت حاوی نکات پیچیده‌ای نیست بنابراین انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر عرضه سهام مخابرات آغاز شود.

او در ادامه ارسال متن انگلیسی پروانه اپراتور اول را یکی از موارد اعلام شده برای پذیرش قطعی شرکت مخابرات معرفی کرده‌ و افزود: متن ترجمه شده، تهیه شده و به‌زودی ارسال خواهد شد به این ترتیب پس از اجرای همه شروط و ارسال اطلاعات، منتظر اعلام زمان نهایی عرضه سهام خواهیم ماند.

به گفته فیضی، سازمان خصوصی‌سازی به شرکت مخابرات وعده داده مقدمات عرضه سهام این شرکت ظرف ۲ ماه آینده فراهم شود و درنهایت سهام شرکت مخابرات ایران اردیبهشت ۸۷ در فهرست شرکت‌های بورس جای بگیرد.

او مذاکره مستقیم شرکت مخابرات  با مشتریان خارجی برای واگذاری سهام این شرکت را تکذیب کرد و گفت: نمایندگان تعدادی از شرکت‌های اروپایی و آسیایی ضمن مراجعه به شرکت مخابرات خواستار دریافت اطلاعات  مالی شرکت شده‌اند، ما هم همان صورت‌های مالی‌ای را که در اختیار بورس قرار گرفته در اختیار این شرکت‌ها هم قرار داده‌ایم اما مذاکره‌ای در این زمینه انجام نگرفته است.

فیضی در گفت‌وگو با برنا هم گفت: با توجه به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده 6 ماهه این شرکت، شرکت مخابرات و سازمان خصوصی‌سازی طی جلساتی که برگزار شد و اصلاحاتی که در گزارش حسابرسی شرکت صورت گرفت آخرین گزارش اصلاحی خود را ارائه کرد و سهام این شرکت روز یکشنبه ۲۷ اسفند ماه در بورس پذیرش شد.

به گفته او، پذیرش شرکت مخابرات در بورس با سرمایه ۱۴ هزار میلیارد ریالی یکی دیگر از دستاوردهای فناوری اطلاعات کشور در روزهای پایان سال ۸۶ بود.

فیضی افزود: زمان درج در تابلو نیز به‌زودی و با تصمیم شرکت بورس مشخص می‌شود. پیش از این طی چند مرحله، حسابرسی سال‌های ۸۴، ۸۵ و میان دوره‌ای ۸۶ آماده و به مراجع ذی ربط داده شد.

کد خبر 47762

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز