گروه بورس: موضوع تبدیل ودیعه‌های تلفن همراه به سهام فعلاً یکی از اصلی‌ترین و جدی‌ترین مباحث در خصوص ورود شرکت مخابرات به معاملات بورس اوراق بهادار تهران است.

صابر فیضی مدیر عامل این شرکت چندی پیش در واکنش به برخی اظهارنظرها که از لزوم تبدیل ودیعه‌ها قبل از عرضه سهام شرکت مخابرات خبر می‌دادند به همشهری گفت: قطعاً تا قبل از ورود به بورس تصمیمی در این خصوص اتخاذ نخواهد شد و تعیین تکلیف ودیعه‌ها به بعد از عرضه سهام شرکت مخابرات موکول می‌شود.

در مقابل، جواب مهدی عقدایی معاون سازمان خصوصی‌سازی به مدیر عامل شرکت مخابرات این بود که مادامی که ودیعه‌های تلفن همراه به سهام تبدیل نشود اجازه ورود این شرکت به بورس را صادر نخواهیم کرد.

اما فیضی در پاسخ به اظهارنظر صریح سازمان خصوصی‌سازی به همشهری، می‌گوید: تا به حال چنین موضوعی به ما ابلاغ نشده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات در خصوص تکلیف نهایی ودیعه‌ها و تصمیم این شرکت می‌افزاید: «با استناد به گفته‌های معاون سازمان خصوصی‌سازی روسای 3 قوه در خصوص ودیعه‌های تلفن همراه تصمیم خواهند گرفت. بنابراین ظاهراً ما نباید در این خصوص تصمیم بگیریم.»

فیضی معتقد است که چه ودیعه‌ها قبل از واگذاری تبدیل به سهام بشود یا نه، تغییری در فرآیند واگذاری ایجاد نخواهد شد و اساسا این امر تاثیری در عرضه سهام شرکت مخابرات در بورس ندارد.

او از ارزش سهام شرکت مخابرات هم ابراز بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید: فعلاً مراحل قانونی اعطای پروانه به اپراتور اول در حال انجام است و سازمان خصوصی‌سازی هم محاسبات خود برای قیمت‌گذاری سهام را ادامه می‌دهد بنابراین فعلا نمی‌توان درباره‌ ارزش سهام مخابرات ایران نظر داد.

با این همه فیضی پیش‌بینی می‌کند سهام شرکت مخابرات حداکثر تا پایان سال 86 در بورس تهران عرضه خواهد شدو ظاهرا آن‌چنان که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید اگر مصوبه دولت مبنی بر عرضه بلوکی سهام شامل مخابرات شود حتی شرکت‌های خارجی هم می‌توانند تا 49 درصد سهام را خریداری کنند.

محمد سلیمانی در گفت‌وگو با فارس همچنین پیش‌بینی کرد که استقبال خوبی از سهام شرکت مخابرات در زمستان امسال صورت خواهد گرفت.

کد خبر 40958

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز