در حالی که وعده مسئولان شرکت مخابرات برای عرضه سهام دربورس هنوز محقق نشده مدیران این شرکت حرف‌های متناقضی درباره شرایط خصوصی‌سازی‌ بیان می‌کنند.

از یکسو در حالی که مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تأکید کرده، سهام شرکت مخابرات ایران پس از اخذ پروانه اپراتور اول، در بورس عرضه می‌شود، رئیس هیأت‌مدیره شرکت مخابرات ایران گفته است: پروانه، شرط اصلی برای پیوستن مخابرات به بورس نیست و قطعا سهام مخابرات تا 2 هفته آینده برای کشف قیمت در بورس عرضه می‌شود.

صابر فیضی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: اخذ پروانه اپراتور اول تلفن همراه منوط به برگزاری آخرین جلسه با مسئولان سازمان تنظیم مقررات است. امیدواریم طی هفته جاری این جلسه برگزار و پروانه اپراتور اول صادر شود.

فیضی درباره ارزش پروانه اپراتور اول گفت: مبالغ ریالی و حجم فعالیت در ارزش این پروانه تأثیر گذار خواهد بود و در ضمن ایرانسل و اپراتور‌های تلفن ثابت الگوی مناسبی برای پروانه اپراتور اول به شمار می‌روند.

وی در مورد زمان عرضه بخشی از سهام مخابرات ایران برای کشف قیمت نیز اظهارداشت: پس از دریافت پروانه و ارزش گذاری آن زمان عرضه سهام از سوی سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران درخصوص سرنوشت ودیعه‌های مشترکان تلفن همراه و ثابت، گفت: هنوز در این باره تصمیمی اتخاذ نشده و در نهایت باید وزارت اقتصاد در این باره تصمیم بگیرد.

اولین قدم

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم از ابلاغ پروانه اپراتور اول تلفن همراه تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: براساس جلسه‌های برگزار شده با سازمان تنظیم مقررات، پروانه اپراتور اول تا پایان سال‌جاری ابلاغ وبورس از این طریق نسبت به آینده شرکت مخابرات مطمئن می‌شود.

وفا غفاریان، رئیس هیأت‌مدیره شرکت مخابرات ایران درگفت‌وگو با برنا با بیان این که پروانه، شرط اصلی برای پیوستن مخابرات به بورس نیست گفت:سازمان بورس باید از طریق سود نسبت به گذشته و از طریق پروانه نسبت به آینده شرکت مخابرات مطمئن باشد.

وی با اظهار علاقه مندی از ورود مخابرات ایران به بورس خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بخشی از واگذاری سهام مخابرات به بخش خصوصی در سال‌جاری انجام پذیرد.

غفاریان تاکید کرد: به‌طور قطع طی 2 هفته آینده 5 درصد سهام خرد شرکت مخابرات برای کشف قیمت در بورس عرضه خواهد شد.

وی گفت: درآمدی که دولت از محل فروش سهام مخابرات به دست می‌آورد، مجددا در دیگر بخش‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود.

رئیس هیأت‌مدیره شرکت مخابرات ایران در ادامه درخصوص وضعیت پیمانکاران گفت: وضعیت GCها (پیمانکاران عمومی) هم‌اکنون به صورت دو روند اجرای‌طرح و تسویه حساب قراردادی به صورت همزمان در حال پیگیری است.

کد خبر 40461

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز