دانش‌آموزان علاقه‌مند به کارآفرینی می‌توانند در دومین دوره‌ی باشگاه کارآفرینان نوجوان ثبت‌نام کنند.

کارآفرینان نوجوانه پیش!

از اهداف این باشگاه می‌توان به آشنایی با پژوهش، ایده‌پردازی و شیوه‌های حل خلاقانه‌ی مسائل، ارزش‌بخشیدن به دستاوردهای علمی دانش‌آموزان و تقویت توان ارائه‌ی مطالب و یافته‌ها در مجامع علمی اشاره کرد. پژوهش‌سرای دانش‌آموزی بصیرت این باشگاه را راه‌اندازی کرده و برنامه‌ها و کارگاه‌هایی برای پرورش توان ایده‌پردازی، مدیریت پروژه و ایجاد آمادگی کسب‌وکار در آینده برای نوجوانان برگزار می‌کند.

به گزارش سایت پژوهش‌سرای‌دانش‌آموزی بصیرت، پیشینه‌ی این باشگاه به اولین جشنواره‌ی ایده‌های برتر دانش‌آموزی در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ برمی‌گردد که به ابتکار پژوهش‌سرای بصیرت ناحیه‌ی۲ شهرری در سطح شهرستان‌های استان تهران با حضور حدود ۵۰۰نفر از دانش‌آموزان متوسطه‌ی اول و دوم برگزار شد. ۵۰ ایده‌ی برگزیده‌ معرفی شد و تعدادی از ایده‌ها به مرحله‌ی کشوری جشنواره‌ی نوجوان و جوان خوارزمی راه یافت و یا برای ثبت اختراع هدایت شد. با اجرای دومین و سومین دوره‌ی جشنواره ایده‌های برتر در سال‌های ۹۶ و ۹۷، طی مذاکراتی با مدیرکل توسعه‌ی کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیریت توسعه‌ی کارآفرینی و اشتغال اداره‌ی کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، مقرر شد دانش‌آموزان برگزیده به عضویت «باشگاه کارآفرینان نوجوان» دربیایند.

ثبت‌نام این دوره از ۲۴ آذر آغاز شده و تا دوشنبه ۲۳ دی ادامه دارد. ظرفیت دوره ۸۰ نفر پسر و ۸۰ نفر دختر است.

 برای اطلاعات بیش‌تر می‌توانید روزهای شنبه تا دوشنبه با شماره‌ی ۵۵۹۰۶۹۱۶ (پژوهش‌سرای دانش‌آموزی بصیرت) تماس بگیرید یا به نشانی stideas.ir مراجعه نمایید.

عکس: محمود اعتمادی/ دوچرخه

کد خبر 476677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز