پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبر روحانی مردم تبت از جامعه جهانی برای خاتمه دادن فوری به آنچه سختگیری چین در تبت خواند، خواستار کمک شد.

به گزارش ایرنا از دهلی نو، دالایی لاما تاکید کرد که تظاهرات و اعتراضات، آشکارسازی خشم عمیق مردم است که نه تنها در منطقه خودمختار تبت بلکه در مناطق دیگر با جمعیت مردم تبت نژاد، نیز صورت می‌گیرد.

دالایی لاما با انتشار بیانیه مطبوعاتی در دارامشالا محل دولت در تبعید تبت در هند، افزود: چین نه تنها در مناطق سنتی تبت تعداد زیادی را مستقر کرده و اقدام‌های سخت گیرانه علیه تبتی‌ها که به گفته آنها در تظاهرات اعتراض آمیز شرکت کردند، انجام می‌دهد، بلکه این مناطق را محصور نیز کرده است.

وی همچنین از رهبران جهانی، اعضای پارلمان، سازمان‌های غیردولتی و عموم مردم برای ادامه حمایت به منظور خاتمه فوری اقدام سختگیرانه چین و رهایی افراد بازداشت شده و تامین تسهیلات پزشکی به مجروحان، درخواست کرد.

دالایی لاما همچنین برای ترغیب اعزام هیئت مستقل بین‌المللی به تبت به منظور رسیدگی به ناآرامی‌ها و علت اصلی آن نیز از جامعه جهانی درخواست کمک نمود.

دولت هند اخیراً از دالایی لاما خواست که از هر گونه فعالیت که می‌تواند باعث لطمه زدن به روابط هند و چین شود، خودداری کند.

کد خبر 47585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز