چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

از قدیم گفته‌اند و ما هم شنیده‌ایم که زمستان می‌رود و رو سیاهی به زغال می‌ماند.

این سخن شیرین ایرانی عید امسال با به آخر رسیدن داستان دنباله دار پرتقال یخ‌زده مصداق پیدا کرد و به این ترتیب با آمدن سال جدید روسیاهی به دلال‌هایی ماند که در سرمای چند درجه زیرصفر میوه تلخ تحویل مردم می‌دادند و خواب پرتقال 2هزارتومانی می‌دیدند.

حسین مهاجران،  رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی هم خبر از بازار آرام میوه و به خصوص مرکبات در روزهای ابتدایی سال جدید می‌دهد. مهاجران به همشهری گفت: قیمت میوه به خصوص پرتقال در تعطیلات نوروزی تقریبا مهار شد.

به گفته او باتوجه به کافی بودن عرضه و قیمت مناسب بسیاری از کسانی که پرتقال انبار کرده بودند، تصمیم گرفتند برای عرضه منتظر تابستان بمانند.

مهاجران افزود: در تهران به علت مسافرت‌های نوروزی و کاهش جمعیت شهر بازار خرید و فروش برای میوه‌فروش‌ها به خصوص مغازه‌دارها کساد بود و به عبارت دیگر جنس روی دستشان ماند.رئیس اتحادیه میوه و سبزی همچنین پیش‌بینی کرد: امسال میوه و مرکبات در سردخانه‌ها به اندازه کافی وجود خواهد داشت و به احتمال زیاد مردم در این زمینه کمبودی احساس نخواهند کرد.

او در ادامه پیش‌بینی مهدی بحرینی مدیرکل دفتر سبزی و صیفی‌وزارت جهادکشاورزی که از کاهش قریب‌الوقوع قیمت تولیدات سبزی و صیفی خبر می‌داد، تاکید کرد: صیفی‌جات منطقه چابهار، با کیفیت مطلوب به زودی به بازار خواهد آمد. ضمن اینکه خیار کاشته شده که به علت سرما به اندازه کافی رشد نکرده بود بعد از تعطیلات نوروزی همراه با خیار دزفولی عرضه خواهد شد.

به گفته مهاجران قیمت سبزی که در روزهای سرد زمستان به 300تومان رسیده بود هم به تدریج در حال کاهش است و باتوجه به عرضه کافی به 100تومان در هر کیلو خواهد رسید.

مهدی محمدی بحرینی پیش از این به ایسنا گفته بود:  در ایام نوروز به دلیل کاهش حمل و نقل کانتینرهای حاوی محصولات سبزی و صیفی به بازارهای مصرف قیمت، برخی از اقلام با افزایش 50تا60 درصدی همراه بود اما با پایان یافتن تعطیلات و رونق حمل و نقل جاده‌ای ماشین‌های سنگین و همچنین ورود تولیدات مناطق جنوبی قیمت‌ها به سمت ارزان شدن حرکت می‌کنند.

مدیر کل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهادکشاورزی پیش‌بینی کرده، در سال 87 تولید محصولات سبزی و صیفی نسبت به سال گذشته مطلوب‌تر خواهد بود.

کد خبر 47500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز