واکسنی که به منظور پیشگیری از زوال عقل ساخته شده پس از نتایج مثبتی که روی موش‌ها داشته است روی انسان نیز آزمایش خواهد شد.

آلزایمر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، براساس مقاله جدیدی که در مجله تخصصی Alzheimer’s Research & Therapy  به چاپ رسیده، واکسن تولیدشده برای پیشگیری از زوال عقل به زودی روی نمونه‌های انسانی آزمایش می‌شود.  

به گفته پژوهشگران چنانچه اثربخشی واکسن پیشگیری از زوال عقل روی نمونه‌های انسانی تایید شود، در مدت یک دهه دسترسی به این واکسن ممکن خواهد شد. این آزمایش‌ها نتیجه ۲۰ سال مطالعه با حمایت محققان آمریکایی است و بخش عمده‌ای از آن نیز در استرالیا انجام شده است.  

گفته می‌شود این واکسن ترکیبی از دو داروی مختلف است که پلاک‌های مغز را که عامل افت شناختی و ضعف حافظه‌اند، مورد هدف قرار می‌دهد و سپس آن‌ها را از بین می‌برد.  

همچنین به گفته محققان، این دارو از بروز آلزایمر در افرادی که در معرض ابتلا به این بیماری هستند، پیشگیری می‌کند.

به گفته پزشکان، این واکسن در نوع خود بی‌نظیر است، چراکه اغلب داروهایی که تا به حال تولید شده‌اند فقط باعث کاهش علائم بیماری می‌شوند و عوامل مشکل‌ساز برای مغز را هدف قرار نداده‌اند.

بخش عمده این پژوهش در دانشگاه فلیندرز واقع در آدیلاید استرالیا انجام شده است. پروفسور نیکلای پتروفسکی، یکی از استادان این دانشگاه، گفت: این واکسن می‌تواند یک انقلاب ایجاد کند. اگرچه به زودی در دسترس نخواهد بود اما گامی شگفت‌انگیز در زمینه درمان زوال عقل است.

کد خبر 474836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha