جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهور آرژانتیندر مناقشه با کشاورزان این کشور توانست حمایت ده‌ها هزار تظاهرکننده را جلب کند.

خبرگزاری سوئیس از بوینوس آیرس گزارش داد، تعداد قابل توجهی از مردم در پایتخت گرد هم آمدند و در حمایت از کریستینا کرچنر شعار سر دادند.

آنها همچنین از کشاورزان که در اعتصاب به سر می‌برند خواستند: «بگذارید مواد غذایی به دست مردم برسد.» این یکی از بزرگ‌ترین موارد تظاهرات در آرژانتین ظرف سال‌های گذشته است.

کرچنر در یکی از سخنرانی اخیر خود از بسیاری حملات نامتناسب به دولتش گلایه کرده بود. اولین زن در آمریکای جنوبی که توانسته است به بالاترین مقام دولتی دست یابد، گفت هیچگاه پیش از این یک دولت منتخب دموکراتیک مجبور به تحمل «چنین حملات و توهین‌های متعددی» نشده بود.

کرچنر پس از حدود 100 روز تصدی ریاست جمهوری آرژانتین گفت ظاهرا این گناه او بوده است که مردم او را انتخاب کرده‌اند. احتمالا گناه دیگر هم این است که او یک زن است.
دستمایه تظاهرات کشاورزان تصمیم دولت برای افزایش هزینه‌های صادرات سویا از 9 به 44.1 درصد است. سویا اصلی‌ترین منبع درآمدی کشاورزان آرژانتین است.[اعتصاب کشاورزان آرژانتینی ادامه دارد]

سه هفته است که کشاورزان آرژانتینی در اعتصاب به سر می‌برند و بسیاری از شاهراه‌های اصلی را در این کشور مسدود کرده‌اند. بر اثر این اقدام کشاورزان، مردم در بسیاری از مناطق به ویژه در بوینوس آیرس با کمبود مواد غذایی مواجه شده‌اند.

کد خبر 47442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز