مجموعه ای برای علاقه مندان به ورزش های توپی در زمینی که روزگاری محل تجمع معتادان و نخاله های ساختمانی بود، نخستین بوستان خاص کودکان اوتیسم و بهره مندی شهروندان محله های فرحزاد و ایوانک از بازار روز میو ه تره بار تنها گوشه ای از پروژه هایی است که این هفته در منطقه ۲ به بهره برداری می رسد تا شهروندان از خدمات جدید بهره مند شوند.

پروژه ها

همشهری آنلاین- مریم باقرپور: چهارشنبه این هفته شهروندان منطقه ۲ میزبان مسئولان شهری خواهند بود که برای افتتاح ده ها پروژه شهری در بخش های مختلف این بخش ازپایتخت گردهم جمع می شوند. محل گردهمایی هم  مجموعه ورزشی شهدای فرحزاد است که در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع در کوچه استخر محله فرحزاد قرار دارد. «رسول کشت پور» شهردار منطقه ۲ گفت: با ساخت این مجموعه ورزشی یک تهدید به فرصت تبدیل شد. چون محل فعلی ورزشگاه در گذشته محل تجمع معتادان و زباله ها و ریختن نخاله ها و در اصل نقطه بی دفاع شهری به شمار می آمد اما حالا به مجموعه ای تبدیل شده که ورزشکاران می توانند از امکانات آن بهره مند شوند.

بوستانی برای کودکان اتیسم

بهره برداری از نخستین بوستان ویژه کودکان اوتیسم در  فاز ۲ پارک نهج البلاغه از دیگر مکان های قابل افتتاح خواهد بود. شهردار منطقه ۲ درباره این بوستان گفت: تجهیزات و امکانات این بوستان تقریبا شبیه سایر فضاهای بازی کودکان است با این تفاوت برای تفریح و شادی افراد مبتلا به اوتیسم مناسب سازی شده تا در زمان بازی اتفاقی برای آنها رخ ندهد.


 

اسکی چهارفصل همراه با لبخند

برای آن دسته از شهروندانی که به اسکی علاقه مند هستند اما فرصت رفتن تا توچال و دیزین را ندارند هم چهارشنبه پیست اسکی در مجموعه فلای لند بوستان پرواز افتتاح می شود. این پیست به گونه ای طراحی شده که در هر فصلی از سال شهروندان بتوانند علاوه بر آموزش، در پیست تفریح کنند. شهردار منطقه ۲ گفت: افتتاح پیست اسکی یکی از ده ها فعالیت های اجرایی برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی برای شهروندان است چون علاوه بر این مکان خیابان لبخند در بلوار دادمان هم افتتاح می شود. در این خیابان نمادهای شاد و خاطره ساز مانند مجسمه های چاق و لاغر با نورپردازی ویژه با هدف ایجاد محیط شاد برای رهگذران ایجاد شده است.

پایان سرگردانی همراهان بیماران

همراهان بیماران بیمارستان های منطقه ۲ و به ویژه رسول اکرم(ص) و مدرس تاکنون به همراه سرایی در محله تهران ویلا هدایت می شدند اما تعداد همراهان زیاد بود و ظرفیت همراه سرای منطقه ۲ کم، تا اینکه تجهیز دومین همراه سرا شروع شد و حالا این مکان برای افتتاح آماده شده است. یوسف مزارعی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه ۲ گفت: دومین همراه سرا در محدوده جنوب جنوبی بیمارستان رسول اکرم (ص) در زمینی به مساحت ۱۵۶ متر مربع با ۳۰ تخت به بهره برداری می رسد تا همراهان بیماران که گاه به دلیل نداشتن جا و مکان سرگردان می شدند از امکانات این همراه سرا استفاده کنند.

شهروندان بدون بنزین نمی مانند

یکی از گلایه های شهروندان مراجعه کننده به غرب پایتخت در گذشته نبود جایگاه های سوخت رسان بوده که با راه اندازی اپلیکیشن "پی دو" و فعال شدن ۲ جایگاه سوخت رسان کوچک مقیاس این مشکل تاحدودی حل شد. اما گویا به تعداد این جایگاه ها از روز چهارشنبه افزوده خواهد شد. شهردار منطقه ۲ گفت:‌ ۲ جایگاه سوخت رسان کوچک مقیاس دیگر در پارکینگ مجتمع تجاری پاسارگاد واقع در محدوده بزرگراه جلال آل احمد بعد از پل یادگار امام(ره) و پارکینگ پارک ژوراسیک فعال می شوند.

تجهیز سراهای محله به سالن تئاتر و ورزش

در روز افتتاحیه پروژه ها، در برخی از محله ها تغییراتی هم صورت می گیرد. به عنوان مثال کلنگ ساخت بازار میوه و تره بار در محله های ایوانک و فرحزاد به زمین زده می شود و از شهروندان شاهد تکمیل مرمت و بازسازی زمین های چمن مصنوعی اشرفی اصفهانی، ایوانک، مجموعه ورزشی شهید لشگری و... خواهند بود. رسول کشت پور گفت: علاوه بر این موارد در سرای محله ایوانک سالن ورزشی و در سرای محله سپهر سالن آمفی تئاتر ساخته شده تا شهروندان بتوانند از خدمات بیشتری استفاده کنند.

رونمایی از کارت شهروندی ویژه شهروندان منطقه ۲ برای بهره مندی از خدمات مراکز تفریحی و فرهنگی، تعریض بزرگراه یادگار امام(ره) محدوده بلوار ایوانک تا دادمان، رونمایی و راه اندازی از استارتاپ های "کاراجابز" و با سلام" از دیگر مواردی است که در چهارشنبه تکه دوم پایتخت شهروندان شاهد افتتاح آن خواهند بود.

کد خبر 474129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha