چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
۹ نفر

همراه سرای بیماران پیوندی و عفونی برای اسکان بلندمدت همراهان و بیمارانشان در محله طرشت راه‌اندازی می‌شود.

همراه سرا

به گزارش همشهری آنلاین، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردارمنطقه ۲ گفت: «در تکه دوم پایتخت، ۲ همراه‌سرا برای اسکان همراهان بیماران وجود دارد که جمع زیادی را با معرفی مددکاری بیمارستان‌های رسول اکرم، امام خمینی(ره)، مرکز طبی کودکان، شریعتی و... پذیرش می‌کند اما بر اساس پروتکل‌ها مدت زمان اسکان نباید بیش از ۳ روز باشد درحالی‌که همراهان برخی بیماران نیاز به حضور بیشتر در پایتخت دارند.»

«اکرم رجای» همراهان بیماران پیوندی، عفونی، سرطانی را جزو گروه‌هایی دانست که نیاز به حضور بلندمدت در پایتخت دارند و افزود: «برای همراهی با بیماران وخانواده‌هایشان پیشنهاد راه‌اندازی همراه‌سرایی در منطقه مطرح شد که اکنون با همکاری خیّران در حال آماده‌سازی است. چون علاوه بر اینکه همراهان برخی بیماران مکانی برای اسکان ندارند، رفت و برگشت خود بیمار باعث نتیجه معکوس در روند درمان دارد.»

او با بیان اینکه همراه‌سرا در محله طرشت، بالاتر از میدان سما در ۳ طبقه در حال آماده‌سازی است ادامه داد: «این همراه‌سرا با توجه به حضور بیماران پیوندی و عفونی باید امکانات متفاوتی با سایر همراه‌سراها داشته باشد. درواقع اتاق‌ها و تخت‌هایش باید ایزوله و پزشک و پرستار هم در آن مستقر شود. به همین دلیل آماده‌سازی آن کمی زمانبر خواهد بود.»

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردارمنطقه۲ درباره چگونگی پذیرش همراهان بیماران دراین مرکز گفت: «با توجه به نوع فعالیت همراه‌سرا این مکان ظرفیت ۱۵ خانوار را در اتاق‌های مختلف خواهد داشت. اما لزوماً نباید از بیمارستان‌های منطقه ۲ مانند رسول اکرم، مدرس و میلاد معرفی شده باشند. بلکه از مددکاری هر بیمارستانی که معرفی شوند، پذیرش خواهند شد.»

او تأکید کرد: «با وجود سختی‌ها برای آماده‌سازی تلاش ما برای بهره‌برداری مکان در بهمن ماه است.»

کد خبر 724458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha