دومین همراه سرای بیماران به کمک خیران حوزه سلامت در ضلع شمالی بیمارستان امام خمینی(ره) ساخته و اواسط سال آینده بهره برداری می‌شود.

مراسم ساخت همراه سرا

همشهری آنلاین/ زینب زینال­ زاده: اواسط سال ۱۳۹۴ بود که همراه سرای «جواد الائمه»(ع) در خیابان «دکتر قریب» به عنوان نخستین همراه سرای بیماران بهره­برداری شد. با وجود ۱۱ بیمارستان و مرکز درمانی در منطقه ۶، وجود یک همراه سرا، برای اسکان همراهان بیماران کافی نبود. به همین دلیل امسال، شهرداری منطقه، زمین بایری در ضلع شمالی بیمارستان امام خمینی(ره)، که سال­ها بلااستفاده مانده بود، را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد تا دومین همراه سرا ساخته شود.

به گفته «تورج فرهادی»، شهردار منطقه، به سبب حجم زیاد جمعیت شناوری که برای دریافت خدمات درمانی به منطقه مراجعه می‌کنند، ساخت دومین همراه سرا، لازم و ضروری بود: «جمعیت شناور که خودشان بیمار هستند یا همراه با بیماران وارد منطقه می‌شوند، بی ­تردید نیاز به خدمات رفاهی دارند. در گذشته برخی از این افراد که بیشتر آنها شهرستانی هستند، به منزل بستگان شان می‌رفتند و عده‌ای در هتل‌ها ساکن می‌شدند و تعداد زیادی که تمکن مالی نداشتند، در خودرو یا کنار خیابان شب را به روز می‌رسانند. حضور این افراد در پیاده رو، حواشی اجتماعی ایجاد می‌کرد و برای خدمت رسانی به این اقشار، همراه سرای جواد الائمه(ع) ساخته و بهره برداری شد.»

بازدید شهردار منطقه از همراه سرای جواد الائمه(ع)

اسکان در همراه سرای جوادالائمه رایگان است و همراهان می‌توانند با نامه مددکار اجتماعی بیمارستان آنجا مستقر شوند.

فرهادی به ظرفیت همراه سرای جوادالائمه هم اشاره کرد و گفت: «ظرفیت همراه سرا ۹۰ نفر است در حالی که اکنون، شبانه حدود ۱۲۰ نفر در آن پذیرش می‌شود. بنابراین با توجه به حجم بالای تقاضا و محدود بودن امکانات لازم بود دومین همراه سرا در منطقه ساخته شود.»

این همراه سرا به همت خیران ساخته می‌شود و به گفته شهردار منطقه ۶ نیمه سال آینده بهره برداری می­شود و همراهان بیماران می‌توانند از آنها استفاده کنند.

تورج فرهادی در پایان تاکید کرد: «همراه سرا متعلق به بیمارستان خاصی نیست و همراهان بیمارانی که به بیمارستان‌های منطقه مراجعه می‌کنند، از خدمات آنها بهره مند می‌شوند.»

کد خبر 470070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha