یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری ‌آنلاین: ازابتدای طرح نوروزی 25 هزار وسیله نقلیه شامل 11 هزار دستگاه موتورسیکلت توقیف ، هشت هزار گواهی نامه رانندگی ضبط یا ابطال شده و از سوی دیگر روزانه 41 سرقت صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم ، فرمانده نیروی انتظامی در دیدار خود از پلیس راهنمایی و رانندگی ضمن اعلام این مطلب گفت: در حالی که در سال 86، به طور میانگین روزانه 55 سرقت داشته‌ایم در 12 روز اجرای طرح نوروزی، شمار سرقت‌ها به روزانه 41 فقره کاهش یافته که این امر کاهش 25 درصدی را در بخش سرقت نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش 20 درصدی تصادفات در نوروز امسال نسبت به سال گذشته گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برخورد با متخلفان رانندگی پس از نوروز تشدید خواهد شد.

وی با اشاره به این که روزانه حدود 80 نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شوند، گفت: این رقم در نوروز بیشتر می‌شود.

وی بیشترین کاهش تصادفات در کشور را طی ایام نوروز، متعلق به شهرها خواند و گفت: حدود هشت درصد کاهش تصادفات در راه‌ها رخ داده است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به رابطه کاهش تصادفات و تلفات در کشور افزود: آمارهای مقایسه‌ای نشان می‌دهد، تلفات رانندگی تفاوت چندانی با سال گذشته نداشته، اما روش تجربی ما حاکی است، درصدی نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌ایم که امیدواریم در روزهای باقی مانده مردم مقررات را رعایت کنند؛ چرا که پیش بینی می‌شود، روزهای آخر تعطیلات شمار تلفات رانندگی افزایش یابد.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: در روزهای آخر تعطیلات مردم خسته هستند و در بازگشت عجله می‌کنند، لذا احتمال بروز حوادث افزایش می‌یابد.

وی به شهروندان توصیه کرد در صورتی که به مسافرت رفته‌اند، زودتر بازگردند تا در ساعات آخر به شلوغی و ترافیک سنگین برخورد نکنند.

وی به طرح تشدید برخورد با رانندگان متخلف اشاره کرده و گفت: رانندگان پر خطر در نوروز متوقف شده‌اند و علت اصلی این امر صلاحیت نداشتن آن‌ها برای ادامه رانندگی است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: از 750 نفری که در 10 روز اجرای طرح نوروزی، تست سلامت انجام شده است، 22 درصد مصرف مواد مخدر داشته‌اند که باید با این افراد به دلیل اختلالات شخصیتی و مشکلات جسمی روحی و روانی برخورد شود.

وی تاکید کرد: افرادی که رفتارهای پرخطر دارند باید از رانندگی محروم شوند؛ چرا که آن‌ها هم برای خود و هم برای دیگران خطر ایجاد می‌کنند که در این راستا پس از نوروز قصد داریم با این دسته از افراد به شدت برخورد کنیم.

سردار احمدی مقدم افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ظرف سه سال با ارتقای فرهنگ ترافیکی، پلیس به سمت نامحسوس شدن می‌رود، به شکلی که بعد نامحسوس پلیس تقویت شده و بعد محسوس آن کاهش می‌یابد. از سوی دیگر از وسایل مراقبتی و تجهیزات جدید برای کنترل ترافیک و راه‌ها استفاده خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر این که 98 درصد مردم در تعطیلات نوروز قوانین رانندگی را رعایت کرده‌اند، افزود: باید حساب اندک متخلفان را از بقیه مردم جدا کرد. از سوی دیگر باید متخلفان یا قانون را بپذیرند و یا با آن‌ها به شدت برخورد شود.
وی درباره سقوط بالگرد نیروی انتظامی در استان آذربایجان شرقی گفت: هیات فنی سانحه به محل اعزام شده، اما هنوز گزارش خود را ارایه نکرده است.

وی با اشاره به این که بالگرد مذکور نسبتا جدید بوده و خلبان آن هم بسیار باتجربه بوده است، اظهار امیدواری کرد: هر چه سریع‌تر علت این امر مشخص شود.

سردار احمدی مقدم تاکید کرد: در عین حال دستور داده‌ایم، وسایل پرنده به جز در موارد اورژانس و امداد کمتر پرواز داشته باشند، تا از بروز سوانح مشابه جلوگیری شود.

فرمانده نیروی انتظامی درباره امنیت مرزها نیز گفت: به هموطنان توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان به مقصد عراق از شهرهای خود حرکت نکنند، چرا که مرز از سوی عراق بسته است. از سوی دیگر شرایط امنیتی داخل عراق به هیچ وجه مناسب نیست.

وی افزود: حتی در روزهایی که شرایط امن‌تر بود، عوامل مرزی عراق همکاری مناسب نداشتند و رفتارهای دور از شان و تحقیرآمیز با زائران داشتند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تصور مردم این بود که وقتی در مرز مهران گرفتار می‌شوند، مشکل از سوی ماست، این در حالی است که به دلیل کم بودن ظرفیت پذیرش از سوی مقامات عراقی، مردم مجبور بودند ساعت‌ها در مرز منتظر بمانند.

سردار احمدی مقدم در عین حال گفت: توصیه می‌کنیم، هموطنانی که هم اکنون در مرز مهران هستند، به مبادی اولیه بازگردند؛ چرا که خبرهای دریافتی از داخل عراق حاکی است، کاروان‌هایی که توانسته‌اند به داخل این کشور سفر کنند، پیش از رسیدن عتبات عالیات بازگردانده شده‌اند.

 

کد خبر 47305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز