یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ساختمان‌های سان فرانسیسکو از جمله پل معروف گلدن گیت بریج یک ساعت در خاموشی فرور رفت

بسیاری از ساختمانهای سان فرانسیسکو از جمله پل معروف گلدن گیت بریج در اقدام جهانی نمادین برای جلب توجه افکار عمومی جهان به مسئله تغییرات اب و هوایی و  گرمایش جهانی یک ساعت در خاموشی فرور رفتند.
به گزارش اسوشیتدپرس حدود 370 شهر در سی و پنج کشور جهان توافق کردند در ابتکاری برای تشویق به صرفه جویی در مصرف انرژی به مدت یک ساعت چراغ‌های خود را خاموش کنند.

San Francisco's Golden Gate Bridge

On Saturday, March 29th at 8pm, millions of people, buildings and landmarks around the world turned off their lights for one hour – otherwise know as “Earth Hour“.

اجرای این برنامه ساعت هشت شب شنبه به وقت محلی این 370 شهر اغاز شد.
خاموشی ابتدا از نیوزیلند و سیدنی در استرالیا اغاز شد و بیست و چهار ساعت بعد همزمان با چرخش خورشید به مناطق غربی جهان رسید و در سان فرانسیسکو پایان یافت.
برگزار کنندگان امیدوار بودند حدود صد میلیون نفر را در جهان تشویق کنند تا چراغ‌های اضافی و دستگاههای برقی خود را به مدت یک ساعت خاموش کنند تا در مصرف انرژی صرفه جویی و بدین ترتیب به طور موقت از میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای کاسته شود.
این ابتکار در شهر شیکاگوی امریکا که یکی از مهمترین شهرهای الاینده جهان به شمار می‌رود نیز اجرا شد و بیش از دویست ساختمان در مرکز شهر در ساعت هشت شب چراغهای خود را خاموش کردند.
این ابتکار در نیوزیلند، تایلند، فیلیپین، مجارستان، یونان، دانمارک و انگلیس اجرا شد و برخی دیگر از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، اسپانیا و المان در این برنامه شرکت نداشتند

کد خبر 47293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز