پنجشنبه ۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: محبوبیت هیلاری کلینتون رو به کاهش گذاشته است به طوری که فقط 37 درصد شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی نگاه مثبتی به این نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشتند.

پایگاه خبری اشترن گزارش داد، این نظرسنجی پس از اظهارات جنجال‌برانگیز کلینتون درباره اقامتش در بوسنی در سال 1996 آغاز شد.

این نظرسنجی حکایت از آن دارد که هیلاری باید در رقابت‌های درون حزبی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با یک شکست دست و پنجه نرم کند.

آنگونه که نظرسنجی NBC و وال‌استریت ژورنال نشان می‌دهد، تعداد کسانی که نگاه مثبتی به کلینتون داشته‌اند، ظرف دو هفته هشت درصد کاهش یافته و به رکورد 37 درصد رسیده است.

48 درصد پرسش‌شوندگان نیز نگاه منفی به او داشتند. باراک اوباما، رقیب وی نیز با تنزل اندک محبوبیتش مواجه شده است. تعداد کسانی که نگاه مثبتی به او داشتند از 51 به 49 درصد کاهش یافته است.

در مقایسه مستقیم نامزدها از دو جناح، نظرسنجی نشان می‌دهد که 45 درصد افراد به نامزدهای دموکرات رای می‌دهند. بر اساس این نظرسنجی، در انتخابات ریاست جمهوری، اوباما در مقابل جان مک‌کین، نامزد جمهوری‌خواه 44 به 42 درصد از او پیش افتاده است. کلینتون با همین نتیجه از مک‌کین شکست می‌خورد.

این نظرسنجی از 700 رای‌دهنده‌ای که ثبت‌نام کرده‌اند، انجام شده و 3.7 درصد خطا برای آن در نظر گرفته می‌شود.

دو پارگی دموکرات‌ها
شبکه تلویزیونی سی.ان.ان نیز نظرسنجی را منتشر کرده است که بر اساس آن 28 درصد هواداران کلینتون در صورتی که وی به عنوان نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر معرفی نشود، به جان مک‌کین، نامزد جمهوری‌خواه رای خواهند داد.

این میزان در میان هواداران اوباما 19 درصد است. یکی از همکاران انتخاباتی دموکرات‌ها درباره این نظرسنجی گفت: دوپارگی در حزب دموکرات‌ها تنها ابزاری است که می‌تواند مک‌کین را رییس جمهور کند.

سران دموکرات هفته‌هاست نگرانند تداوم رقابت میان کلینتون و اوباما موجب تقویت رقیب سیاسی آنان شود. در هفته‌های اخیر لحن این دو نامزد در قبال هم به شدت تند شده است.

در انتخابات مقدماتی که تاکنون صورت گرفته است، اوباما توانسته با کسب 100 رای نمایندگی بیشتر از کلینتون، وی را پشت سر بگذارد. اما هیچ یک از این دو نامزد حایز آرای کافی نمایندگی نشده‌اند تا بتوانند در پایان ماه اوت در دنور به عنوان نامزد حزب خود اکثریت قاطع را کسب کنند.

انتخابات مقدماتی بعدی در تاریخ 22 آوریل در ایالت پنسیلوانیا برگزار می‌شود و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز روز چهارم نوامبر خواهد بود.

کد خبر 47182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز