پنجشنبه ۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها بار دیگر جنایات اسرائیل در سرزمین های فلسطینی را محکوم کردند

 به گزارش فارس به نقل از آژانس پرنسا لاتینا کوبا، جنبش غیر متعهدها ادامه حملات رژیم صهیونیستی را عامل وخامت اوضاع، بی ثباتی و تشدید تنش در مناطق فلسطینی دانست.
رودریگو مالمیرکا رئیس کمیته هماهنگی جنبش غیر متعهدها و سفیر کوبا در سازمان ملل با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین بویژه در نوار غزه گفت: اسرائیل همچنان به توسعه شهرک های غیر قانونی، ساخت دیوار حائل و تحمیل محدودیت ها به شهروندان فلسطینی ادامه می دهد.

مالمیرکا افزود: ساکنان غیر نظامی نوار غزه منزوی و تحت فشار همچنان بحرانی بشری را تحمل می کنند.

دیپلمات کوبایی خاطرنشان کرد که جنبش غیر متعهدها معتقد است که بی احترامی اسرائیل به حقوق بین المللی و ادامه اشغال غیر قانونی مناطق فلسطینی موانع اصلی در راه دستیابی به صلحی عادلانه و پایدار در خاورمیانه هستند.

رئیس کمیته هماهنگی جنبش غیر متعهدها تصریح کرد: این نهاد تأسف عمیق خود از رنج مداوم مردم فلسطین را که بیش از چهل سال تحت اشغال گری وحشیانه و استثمار اسرائیل قرار دارد و از حقوق اساسی خود از جمله حق بازگشت آوارگان و تعیین سرنوشت محروم می باشد ابراز می کند. 

مالمیرکا به علاوه نسبت به افزایش هشدار دهنده آمار کشته شدگان، زخمی ها و آوارگان فلسطینی و همینطور رشد نرخ فقر بویژه در غزه هشدار داد.

کد خبر 47166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز