همشهری آنلاین: دبیرکل اتحادیه‌ عرب تاکید کرد: سیاست شهرک‌سازی‌ها و تجاوزات اسراییل و اظهارات در خصوص احداث شهرک‌های جدید به منزله‌ اعلام شکست در روند صلح است.

به گزارش ایسنا به نوشته‌ روزنامه البیان، چاپ امارات، عمرو موسی، دبیر کل اتحادیه‌ عرب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرک‌سازی‌های اسراییل و اظهارات مقامات اسراییلی مبنی بر احداث شهرک‌های جدید به منزله‌ آن است که روند صلح رو به شکست است؛ چرا که اسراییل درصدد برقراری صلح نیست.

دبیرکل اتحادیه‌ عرب تصریح کرد: این پیام، پیام مهمی است که اسراییل خواهان صلح نیست زیرا با احداث شهرک‌ها سعی در تغییر اوضاع جغرافیایی سرزمین‌های فلسطینی دارد و ما به عنوان اعراب باید با این مساله برخورد کنیم چرا که ما در آستانه اعلام شکست روند صلح هستیم.

عمرو موسی افزود: ایجاد کشور مستقل فلسطین در چارچوب خطوط مرزی چهارم ژوئن سال 1967 در سایه‌ این شهرک‌سازی‌ها امکان‌پذیر نیست و این شهرک‌ها کشور جدید فلسطین را متزلزل خواهد ساخت.

وی با تاکید بر لزوم بررسی کامل این مساله اظهار داشت: احتمالا طی چند هفته‌ آینده در خصوص روند صلح تصمیم‌گیری کنیم چرا که اگر روند صلح به همین منوال ادامه یابد گویی کاملا متوقف شده است.

دبیرکل اتحادیه‌ عرب درباره اعلام محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر از سرگیری روند صلح در ‌آینده‌ی نزدیک تصریح کرد: محمود عباس نشان داده است که فلسطینی‌ها قصد و اراده‌ برقراری صلح را دارند اما ما با واکنش منفی اسراییل روبه‌رو می‌شویم.

وی تاکید کرد: ما الان داخل دو پرانتز هستیم و اگر اوضاع به همین وضع ادامه یابد ما به اعلام شکست در مذاکرات صلح بسیار نزدیک خواهیم شد.

دبیرکل اتحادیه‌ عرب درباره‌ تلاش کشورهای عربی در زمینه‌ی حمایت از اسیران فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: جامعه‌ جهانی باید بداند که در زندان‌های اسراییل چه می‌گذرد چرا که زمان آن رسیده است که با صراحت در این باره صحبت کنیم.

وی اجرای توافق‌نامه‌ چهارم ژنو را در زمینه‌ حمایت از غیر نظامیان در سایه‌ اشغال ضروری دانست و گفت: اسراییل تحت حمایت است و با اعتراض شورای امنیت و قوانین بین‌المللی روبه‌رو نیست. مشکل در حال حاضر این است که اسراییل برخلاف قوانین بین‌المللی عمل می‌کند.

کد خبر 46259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز