چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده‌ ویژه‌ گروه چهارجانبه‌ صلح خاورمیانه ایجاد استراتژی جدید در قبال نوار غزه را خواستار شد.

تونی بلر، نماینده‌ ویژه‌ گروه چهارجانبه‌ صلح در خاورمیانه در سخنرانی در گروه کاری خاورمیانه در پارلمان اروپا، گفت:  مجامع جهانی باید تمهیدات جدیدی برای آرام کردن اوضاع وخیم انسانی در نوار غزه بیندیشند.

به گزارش آسوشیتد پرس، بلر گفت تجربیات ما نشان می‌دهد که سایت‌های ما در خصوص غزه درست نبوده است و باید تصمیمات تازه‌ای اتخاذ و استراتژی تازه‌ای در پیش گرفت.بلر تصریح کرد: آنچه که هم‌اکنون لازم است تعیین یک استراتژی برای کمک به مردم غزه است، اما شرایط کنونی مغایر با این واقعیت است.

نماینده‌ کمیته‌ چهارجانبه در ادامه خواستار ایجاد اعتمادسازی از سوی طرف اسراییلی در کرانه‌ باختری شد.

وی هم‌چنین بر لزوم بهبود و به روز شدن جدی توانمندی‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایسنا بلر گفت که با بهبود توانمندی امنیتی فلسطینیان رهبران اسراییلی و فلسطینی می‌توانند راه را برای تشکیل دو کشور مستقل اسراییل و فلسطین هموار کنند.

وی با هشدار نسبت به اینکه زمان در حال گذر است، تاکید کرد: باید با این واقعیت روبه‌رو شویم که با زمان در حال مسابقه هستیم.

بلر خاطر نشان کرد که اوضاع میان اسراییل و فلسطین باید تا زمان سفر آتی جرج بوش، رییس جمهور آمریکا در اواسط ماه مه به خاورمیانه بهبود یابد. وی گفت: این زمان زمان تصمیم‌گیری است برای اینکه تعیین شود آیا مردم واقعا برای حرکت به سوی جلو جدی هستند یا خیر.

کد خبر 47140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز