پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

بدن با ترشح انسولین به بالا رفتن میزان قند خون واکنش نشان می‌دهد و هورمون‌هایی چون آدرنالین و کورتیزول ترشح می‌کند که می‌تواند در خواب فرد اختلال ایجاد کند.

كم خوابي در دهه 50 و 60 زندگي با افزايش ريسك آلزايمر همراه است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، خواب کم و دیگر اختلالات خواب عامل بروز بیماری‌ها و مشکلات متعددی است. علت بی‌خوابی می‌تواند به دلیل مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده باشد. نتایج مطالعات علمی نشان می‌دهد بی‌خوابی که این روزها اکثر افراد در جهان با آن دست به گریبانند، تنها یک مشکل خفیف نیست و می‌تواند پیامدهای منفی دیگری را برای سلامت فرد به همراه داشته باشد.

تحقیقات گذشته می‌گفت رژیم غذایی بر کیفیت خواب فرد تأثیر می‌گذارد، اما حال محققان دانشگاه کلمبیا در یک پژوهش جدید با مطالعه روی خانم‌های ۵۰ تا ۷۹ سال به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده زیاد از کربوهیدرات‌های تصفیه شده- به‌ویژه قندهای اضافه شده - با افزایش احتمال بی‌خوابی در این قشر مرتبط است.

وقتی قند خون به‌سرعت بالا رود، بدن با ترشح انسولین به آن واکنش نشان می‌دهد و کاهش قند خون ناشی از آن به ترشح هورمون‌هایی چون آدرنالین و کورتیزول منجر می‌شود که می‌تواند در خواب فرد اختلال ایجاد کند. میوه‌ها و سبزیجاتی که قند طبیعی دارند نسبت به غذاهای حاوی قند اضافه شده، به‌سرعت قند خون را بالا نمی‌برند.

کد خبر 471291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha