رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جلسه اخیر معاون اول رئیس‌جمهوری با نمایندگان ارگان‌های مختلف در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار امیدواری کرد دولت امید همگان را برای رفع کمبودها ناامید نکند.

محسن هاشمی رفسنجانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، محسن هاشمی‌رفسنجانی در حاشیه جلسه روز یک‌شنبه شورا با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: امروز نطقی در خصوص آلودگی هوا و لزوم حمایت از حمل و نقل عمومی در ابتدای جلسه قرائت شد؛ همچنین طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات بودجه سال ۹۹ نیز مورد بررسی قرار گرفت و تمامی پیشنهادها در صحن به رأی گذاشته شد و سرانجام بررسی آن با تمامی پیشنهادهایش به پایان رسید.

وی با اشاره به ادامه صورت‌جلسات توضیح داد: همچنین انتخاب ۱۳ ذی‌حساب مناطق نیز در جلسه امروز انجام شد و پرونده چند باغ مطرح و در خصوص آن رأی‌گیری شد. کلیات موضوع اختیارات شورای معماری مناطق در صحن رأی آورد و در حال حاضر اعضا در حال بررسی پیشنهادهای آن هستند.

هاشمی با اشاره به جزئیات دیدار با معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: این جلسه پس از جلسه هیأت دولت برگزار شد و خوشبختانه اعضای دولت که برای اجرای مصوبات حمایت از حمل و نقل عمومی ناهماهنگی‌هایی داشتند نیز در این جلسه حاضر شدند و وزیر نفت، رئیس بانک مرکزی، وزیر کشور، شهردار تهران و کارشناسان مربوطه در آن حضور داشتند.

  • حمایت بیشتر از حمل و نقل عمومی

هاشمی تصریح کرد: کمبودهای حوزه حمل و نقل عمومی در این جلسه بررسی و مصوب شد حمایت از حمل و نقل عمومی سرعت بیشتری داده شود و ۳ هزار اتوبوس و واگن به متروی کلان‌شهرها تخصیص داده شود.

هاشمی با بیان این که خوشبختانه در این جلسه در خصوص استفاده از ظرفیت کارخانه‌های اتوبوس‌سازی و واگن‌سازی تصمیمات راضی‌کننده‌ای گرفته شد که ما منتظر صورت‌جلسه هستیم که ببینیم در صورت‌جلسه، این تصمیمات چگونه منعکس شده است، گفت: امیدواریم امید بالای ما به ناامیدی تبدیل نشود؛ البته امسال این تصمیمات به مصوبه تبدیل می‌شود و محصول آن برای سال آینده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص وضعیت ایستگاه‌های مترو نیز عنوان کرد: بیشتر ازدحام جمعیت در ایستگاه‌های مرکزی شهر است به ویژه ایستگاه‌های تبادلی امام خمینی(ره) و دروازه دولت که باید با اعزام قطار، این مشکلات حل شود. شبکه مترو، شبکه گسترده‌ای است که اگر یک قطار با تأخیر حرکت کند، این تأخیر نظم سایر ایستگاه‌ها را نیز می‌تواند تحت تأثیر قرار دهد. امیدوارم مسئولان نسبت به این موضوع حساس شوند و در دو حوزه اتوبوسرانی و تأمین واگن اقدامات مؤثر و سریع گرفته شود.

به گفته هاشمی در حال حاضر کارخانه تولید اتوبوس و واگن فقط از ۲۰ درصد ظرفیت خود استفاده می‌کنند و افزایش ظرفیت این کارخانه‌ها باعث می‌شود هم حمل و نقل عمومی تقویت شود و هم اشتغال ایجاد شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی از مترو استفاده کردید، گفت: من هفته گذشته سوار مترو شدم اما خطی بود که خط شلوغی نبود. مسیر من متروی نوبنیاد به سمت شریعتی بود.

  • حاشیه‌سازی ممنوع!

هاشمی درباره انتصابات اخیر شهردار تهران توضیح داد: در خصوص انتصابات حاشیه‌سازی نکنید. متن استعفای پورسیدآقایی منتشر شده که دلایل آن نیز در متن آمده است؛ همچنین موضوع تغییر آقای سنندجی دو هفته پیش بود که مطرح شد و پیشنهاد شد قنادان به جای وی به اتوبوسرانی بیاید که اعضا اعلام کردند چرا از خود بدنه اتوبوسرانی انتخاب نشود؟ بنابراین آقای ترفع از بدنه انتخاب شدند و آقای قنادان نیز در جای خود باقی ماندند.

  • بوی بد شهر از کجاست؟

وی در خصوص منشأ بوی بد تهران عنوان کرد: این گله‌ای است که ما از مدیریت بحران شهرداری داریم که با امکانات وسیعی که دارند هنوز اقدامی در خصوص بو انجام نداده‌اند. بحران که همیشه سیل و زلزله نیست و قطعاً شهرداری باید برای رفع این مشکل جدی‌تر رسیدگی کند و از مدیریت بحران می‌خواهم سریع‌تر در خصوص این مسئله جلسه بگذارد و تعیین تکلیف کنند.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا اعتباری در بودجه سال ۹۹ برای خرید تجهیزات شناسایی منشأ بو اختصاص خواهد یافت، گفت: باید منشأ بو شناسایی شود تا ببینیم به چه تجهیزاتی نیاز داریم.

کد خبر 470352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha