چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

رئیس اداره تعاون روستایی تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای اجرای طرح خرید حمایتی زعفران تاکنون ۷.۵ تن از این محصول از زعفرانکاران این منطقه خریداری شده است.

زعفران تربت حیدریه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نسرین شیبانی چهارشنبه ۲۰ آذر افزود: تاکنون ۲۰ درصد از مبلغ زعفران خریداری شده به کشاورزان تربت‌حیدریه استان خراسان رضوی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تسویه حساب در زمینه مبلغ زعفران خریداری شده با کشاورزان بر اساس چک لیست‌های ارسالی توسط اداره تعاون روستایی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

شیبانی گفت: در تربت‌حیدریه تنها این اداره مجاز به خرید حمایتی است. زعفران به چهار صورت پوشال معمولی، پوشال مرغوب، شبه نگین و نگین به ترتیب به قیمت کیلویی ۸۲ میلیون، ۹۰ میلیون، ۹۵ میلیون و ۱۰۵ میلیون ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

خرید حمایتی زعفران توسط مراکز تعاون روستایی خراسان رضوی که از هشتم آبان آغاز شده است تا ۳۰ آذر ماه جاری ادامه دارد.

از مجموع ۹۰ هزار هکتار اراضی زیرکشت زعفران در خراسان رضوی، هشت هزار و ۷۶۵ هکتار به تربت‌حیدریه اختصاص دارد و میانگین تولید زعفران در این شهرستان چهار کیلوگرم در هر هکتار و در مجموع میزان تولید آن سالانه حدود ۳۶ تن است.

همچنین به ازای هر هکتار زمین زعفران ۲۲۰ نفر روز مشغول کار هستند و از این رهگذر در مجموع ۷۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و ۲ تا سه برابر این رقم، اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.

کد خبر 469336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha