چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
۰ نفر

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: تاکنون ۱۰ تن زعفران به‌صورت حمایتی از کشاورزان این شهرستان خریداری‌شده که این مقدار ۲۵ درصد تولید زعفران این خطه را شامل می‌شود.

زعفران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی رستمی چهارشنبه ۲۷ آذر افزود: تاکنون ۵۰ درصد از مجموع مبلغ زعفران خریداری‌شده در قالب مرحله نخست به کشاورزان پرداخت‌شده و بقیه مبالغ در حال پرداخت است.

وی اجرای طرح خرید حمایتی زعفران را در مدیریت بازار این محصول راهبردی و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان در فصل برداشت بسیار مؤثر توصیف و بیان کرد: طی فصل جاری برداشت تاکنون دو هزار کشاورز زعفران تولیدی خود را برای فروش تحویل اداره تعاون روستایی تربت‌حیدریه داده‌اند.

فرماندار تربت‌حیدریه همچنین بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی با توجه به تغییرات آب و هوایی و حوادث پیش‌بینی‌نشده تأکید و بیان کرد: دولت به‌طور سالیانه میلیاردها تومان صرف جبران خسارات وارده به محصولات کشاورزی می‌کند لذا اقدام به بیمه کردن محصولات کشاورزی باهدف ایجاد امنیت و ثبات درآمد برای بهره‌برداران بخش کشاورزی ضروری است.

وی ادامه داد: بر این اساس ترویج بیمه بین کشاورزان و فرهنگ‌سازی در این خصوص امری موکد است زیرا کشاورزان می‌توانند با بیمه نمودن محصولات خود از مزایای آن در هنگام بروز خسارت برخوردار شوند.  

رستمی گفت: البته اصلی‌ترین عامل در توسعه فراگیر پوشش بیمه محصولات کشاورزان، شتاب دستگاه‌های بیمه‌گر درروند پرداخت غرامت به کشاورزان در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه است.  

تربت‌حیدریه با تولید ۳۷ نوع محصول زراعی و ۳۱ نوع محصول باغی به ترتیب رتبه‌های پنجم و سوم خراسان رضوی را در این بخش‌ها در اختیار دارد.

یکی از شاخص‌ترین محصولات این شهرستان که در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده زعفران است که کشت آن در سطح بیش از ۱۰ هزار هکتار با تولید سالانه بیش از ۴۰ تن است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزارنفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.

کد خبر 471143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha