رئیس اداره تعاون روستایی تایباد گفت: یک‌سوم زعفران تحویلی به سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی از کشاورزان تایبادی خریداری‌شده است.

زعفران تایباد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، باقر خدادادی اظهار کرد: از ابتدای طرح حمایتی خرید زعفران تاکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم زعفران خشک از کشاورزان تایباد استان خراسان رضوی خریداری‌شده است.

وی با اشاره به استقبال ۵۰ درصدی کشاورزان تایبادی از طرح خرید حمایتی زعفران افزود: این طرح برای دومین سال در این شهرستان اجرا می‌شود و تا پایان آذرماه ادامه دارد و استقبال کشاورزان نسبت به سال گذشته بسیار خوب بوده است.

خدادادی بیان کرد: از آغاز این طرح به دلیل استقبال کشاورزان مراکز خرید زعفران حمایتی در تایباد و باخرز به‌صورت مستقل شده و در تایباد روزانه بالغ‌ بر ۳۰۰ کیلوگرم زعفران خشک و مرغوب در این شهرستان خریداری می‌شود.

وی گفت: پس از تایید نهایی زعفران‌ها بر اساس نوع کیفیت دسته‌بندی‌شده و به مرکز سازمان تعاون روستایی استان ارسال می‌شود پس‌ازآن ۳۰ درصد مبلغ کارشناسی زعفران تایید شده به کشاورزان و ۷۰ درصد باقی‌مانده نیز طی عقد قرارداد در مدت کوتاهی پرداخت می‌گردد.

رئیس اداره تعاون روستایی تایباد مطرح کرد: سال گذشته هفت تن زعفران خشک در طرح حمایتی خرید زعفران از  کشاورزان تایباد خریداری شد و امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۴ تن از این محصول خریداری شود.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی در تایباد کشت زعفران یکی از محصولات پرطرفدار در این منطقه به شمار می‌رود و اکنون این شهرستان ۶ هزار و ۸۵۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران دارد و سالانه بیش از ۲۰ تن زعفران تولید می‌کند.

کد خبر 471180

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha