نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای به شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها مجوز وضع عوارض برای ورود خودروها به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد را دادند.

طرح ترافيك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه و در ادامه بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ماده ۸ را با ۱۵۶ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.

طبق این مصوبه ماده ۱۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با اصلاحات و الحاقات بعدی و تبصره ۲ آن به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره ۳ به‌ آن الحاق می‌شود:

ماده ۱۵ – شهرداری‌ها می‌توانند به منظور استفاده صحیح از عرض معابر شهری با توقفگاه خودروی مجاز حاشیه‌ای با هماهنگی پلیس راهور از ابزارهای لازم از قبیل ایست‌سنج (پارکومتر) یا کارتخوان استفاده کرده و مبلغ مناسبی که میزان و محدوده زمانی آن توسط شورای اسلامی شهر تعیین می‌شود از شهروندان اخذ و صرف توسعه، حمل و نقل عمومی نماید. توقف بدون مجوز به منزله ارتکاب تخلف توقف ممنوع است.

تبصره ۲، اشخاص حقیقی و حقوقی موظفند نسبت به ثبت بارنامه و پرداخت هزینه صدور آن به میزان ۲۰ هزار ریال اقدام کند. ۱۰۰ درصد درآمد خود به حساب شهرداری محل واریز می‌شود و صرف توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های شهری شود. مبلغ مذکور هر سه سال یکبار به پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیات وزیران قابل اصلاح است.

وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) موظف است نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت اطلاعات بارنامه ظرف مدت شش ماه اقدام کند.

تبصره ۳، شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها می‌توانند در چارچوب ضوابط شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و با رعایت مصوبات شورای ترافیک استان‌ها (در تهران شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران) نسبت به وضع عوارض صدور مجوز ورود به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد مطابق با قوانین و مقررات مربوطه اقدام کند.

کد خبر 468760
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha