سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای به انتشار ویدئویی در فضای مجازی واکنش نشان داد.

طرح ترافيك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ‌در پی انتشار اخباری مبنی بر این که سامانه «تهران من» در روز ۲۹ اسفند که تعطیل رسمی است از برخی کاربران مبالغی با عنوان عوارض ورود به طرح ترافیک دریافت کرده است، روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع شهروندان می‌رساند در مجموعه مصوبات مرتبط با طرح ترافیک ۹۷ در شورای اسلامی شهر تهران مقرر شده بود تخفیف ۲۰ درصدی صرفاً به شهروندانی تعلق بگیرد که در زمان تردد، شارژ کافی در حساب خود در سامانه «تهران من» داشته باشند. با پیشنهاد شهرداری و تصویب اعضای شورا، این مهلت تا پایان سال ۹۷ تمدید شد و به روش‌های مختلف پیامکی، ارسال قبض و نیز در رسانه‌ها به مالکان پلاک‌هایی که بابت عوارض طرح ترافیک بدهی داشتند، اطلاع‌رسانی صورت گرفت.

این اطلاعیه می‌افزاید: آنچه اکنون به تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۷ در صورتحساب خودروها مشاهده می‌شود، در واقع مبلغ کل تخفیف مذکور بابت ترددهای سال ۹۷ است که به علت پایان مهلت برخورداری از تخفیف، در ردیف آخرین روز سال به بدهی پلاک خودرو اضافه شده است و به معنای ثبت تردد در روز ۲۹ اسفند نیست.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همچنین اشکال محاسباتی که در بخش دیگری از این ویدئو به آن اشاره می‌شود، مرتبط با یک اختلال فنی در بخش نمایش اطلاعات بود که در نسخه جدید سامانه تهران من که اکنون شهروندان از آن استفاده می‌کنند برطرف شده است. این اطمینان به شهروندان داده می‌شود که در بخش محاسبه عوارض هیج اختلال و اشکالی وجود نداشته و ندارد و ریالی مغایر با هزینه تردد واقعی از حساب کسی کسر نشده است.

در این اطلاعیه آمده است: بر خلاف آنچه در این ویدئو ادعا شده که در سایت امکان اعتراض وجود ندارد،  «مرکز تماس تهران من» در یک سال گذشته به بیش از یک میلیون پرسش و درخواست شهروندان با روش‌های مختلف از جمله تماس تلفنی، ارسال ایمیل و ثبت تیکت در سایت پاسخ داده است.

اطلاعیه مذکور تاکید دارد شهروندان در صورت وجود هرگونه سؤال یا درخواست می‌توانند بعد از ورود به سامانه «تهران من» به نشانی my. tehran. ir از منوی سمت راست گزینه «پشتیبانی» را انتخاب کنند، روی دکمه «ایجاد تیکت جدید» کلیک کنند و موضوع را به همراه توضیحات آن بنویسند تا در اسرع وقت پاسخ دریافت کنند؛ همچنین شماره تماس ۱۳۷ داخلی ۵ همانند گذشته به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی شهروندان است.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: برخلاف ادعای مطرح‌شده، سوابق تردد شهروندان که توسط دوربین‌های سطح شهر ثبت شده و جهت محاسبه عوارض، مورد استفاده قرار گرفته است در مرکز داده شهرداری تهران نگهداری می‌شود.

کد خبر 470522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =