پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

بهار کاشی: از خودم می‌پرسم در دنیا چند انسان وجود دارد؟ نه، باید سؤالم را طور دیگری بگویم. تا به حال چند انسان به دنیا آمده است؟

شبیه  هیچ‌کسی نیستی

بی‌نهایت. واقعاً بی‌نهایت. کسی هست که بگوید تعداد آدم‌هایی را که از زمان خلقت به دنیا آمده‌اند می‌داند؟ بعد از ما چه تعداد آدم به دنیا خواهد آمد؟ هیچ‌کس نمی‌داند. اما می‌توانم تصور کنم تعداد آدم‌ها بی‌نهایت است. در دنیا هیچ آدمی شبیه به دیگری نیست. هرخلقتی منحصر به‌فرد است. دنیا بی‌نهایت خلقت منحصر به‌فرد را دیده و خواهد دید. چه‌طور این‌همه آدم با هم تفاوت دارند؟ فرق آن‌ها در چیست؟

آدم‌ها می‌توانند در لباس‌پوشیدن‌، در خندیدن‌ و در راه‌رفتن شبیه به‌هم باشند. در ظاهر بسیارند آن‌هایی که شبیه به‌هم هستند. تفاوت در قلب‌هاست. قلب‌ها قصه‌ی هر فردی را می‌نویسند و جهانش را شکل می‌دهند. قلب‌ها حتی روی ذهن‌ها هم تأثیر می‌گذارند. گاهی انتخاب‌هایمان را مشخص می‌کنند، گاهی مسیر را نشانمان می‌دهند و در نهایت ما را می‌سازند. آدم‌های مهربان، آدم‌های پرانرژی و با انگیزه، آدم‌هایی که درکمان می‌کنند و آدم‌هایی که به رؤیاهای بزرگ می‌رسند، همه، قلب‌هایی وسیع دارند که زندگی و مسیرهایشان را برایشان رقم زده است.

تو باید بی‌نهایت توانا باشی. نه این‌که این را نمی‌دانستم، همیشه می‌دانستم؛ اما هربار که به مخلوقاتت فکر می‌کنم بیش‌تر از قبل به بزرگی تو و بی‌نهایت‌بودن توانایی‌هایت ایمان می‌آروم. چه‌کسی جز تو می‌توانست قلب‌هایی این‌چنین شگفت را خلق کند؟ قلب‌هایی که شبیه به دیگری نیستند. فقط تو می‌توانستی. تویی که خودت هم منحصر به‌فردی و شبیه هیچ‌کسی نیستی.

کد خبر 468346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha