رئیس شورای شهر تهران با اشاره به گزارش کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا در معابر پایتخت، اظهار کرد: تخریب تابلوهای مزین به نام شهدا مربوط به مدت ۱۰ سال گذشته است.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، محسن هاشمی در حاشیه برگزاری صد و هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران، در این باره افزود: فقط ۰.۲ درصد تخریب در معابر انجام شده که باید مشخص شود دلیل آن چه بوده است. تخریب تابلوهای مزین به نام شهدا مربوط به مدت ۱۰ سال گذشته است و اتفاقاً در دوره شورای پنجم کمترین تخریب انجام شده است.

وی در بخش دیگر گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه نباید فقط مردم به دلیل نداشتن پول وارد حمل و نقل عمومی شوند، اظهار کرد: در موضوع آلودگی هوا، مسئولین مقصر هستند و مردم تقصیری ندارند. در این خصوص باید مبلغ حاصل از افزایش قیمت سوخت در سیستم حمل و نقل عمومی هزینه شود. ما به حمل و نقل عمومی نیازمندیم که مقامات عالی رتبه هم از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله وزرات کشور، و وزارت نفت، هر کدام نقشی در عدم اجرای مصوبات شورای اقتصاد دارند.

رییس شورای شهر تهران درباره وضعیت آلودگی هوای پایتخت گفت: طرح ترافیک و سایر طرح‌ها در پایتخت موجب از بین رفتن آلودگی هوا نمی‌شود و تنها درصد آلودگی را کم می‌کند. در زمانی که بارش و باد نیست، آلودگی قوی است که با این تصمیمات رفع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برای گرمایش در تهران از سوخت گاز و گازوییل که فسیلی است استفاده می‌کنیم، افزود: در تهران عادت کردیم که ضمن روشن کردن بخاری، پنجره را باز می‌کنیم. اولین منشأ آلودگی مصرف سوخت است.

هاشمی تأکید کرد: اینکه گفته می‌شود خودرو محوری تنها منشأ آلودگی هوای پایتخت است را قبول ندارم، سهم استفاده از لوازم گرمایشی و خودرو در آلودگی هوا پنجاه-پنجاه است.

وی در ادامه به موضوع پروانه ساخت ساختمان پلاسکو اشاره کرد و افزود: اختلافی بین شهرداری و بنیاد مستضعفان در این خصوص وجود دارد که شهرداری معتقد است بنیاد باید پروانه بگیرند. پلاسکو ملک بنیاد مستضعفان است و سرقفلی آن واگذار شده و مالک باید بسازد و تحویل دهد، هزینه ساخت بالاست و بنیاد سعی دارد تراکم بیشتری بگیرد تا هزینه ساخت پایین بیاید.

وی ادامه داد: مقیمی استاندار وقت تهران در آن زمان دخالت کردند که کار شروع شود.

رییس شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره تجمعات اعتراضی با بیان اینکه این تجمعات پیچیده است، گفت: در کشورهای توسعه‌یافته اعتراض به این‌گونه است که تجمع با نامه اعلام می‌شود و شعارها و تعداد افراد مشخص می‌شود و مسئول تجمع مشخص است. قانون تجمع مشخص است و شورای تامین باید اجازه دهد.

هاشمی افزود: در هیچ کشور پیشرفته‌ای این‌گونه نیست که بگویند نقطه‌ای را بگذاریم که هر گروه برود در آنجا تجمع کند. باید شرایط به گونه‌ای باشد که مردم اعتراض کنند و مسئولیت آن را برعهده بگیرند.

وی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت لایحه زیست شبانه در پایتخت، افزود: یک زیست شبانه و یک زیست نصف شبانه داریم که من با زیست شبانه تا ساعت ۱۰ شب موافق هستم و با زیست نصف شبانه مخالفم.

کد خبر 466921
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha