نتایج تحقیقات «کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا» توسط سخنگوی شورای شهر تهران قرائت شد.

تابلوي شهيد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، علی اعطا در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران با اعلام نتیجه بررسی‌های دو ماهه کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا، اظهار کرد: همزمان با انتشار اخباری مبنی بر فقدان واژه مقدس شهید در برخی از معابری که با نام شریف شهدا نامگذاری شده‌اند، موجی از حساسیت‌ها پدید آمد. عموم شهروندان و به ویژه خانواده‌های گرانقدر شهدا، شخصیت‌های سیاسی و مذهبی و مدیران اجرایی نسبت به عملکرد مدیریت شهری دچار ابهام شدند و خواستار بررسی و پیگیری جدی موضوع، بررسی صحت و سقم اخبار منتشر شده و برخورد با مسببین احتمالی آن شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و همچنین میزان و عمق حساسیت‌ها در فضای اجتماعی، به پیشنهاد رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران و با حکم رئیس شورای شهر تهران، کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا در شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شد و به موجب این حکم، مسوولیت کمیته به اینجانب محول شد.

اعطا تصریح کرد: مبنای تشکیل کمیته، جایگاه نظارتی شورا و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران نسبت به شهرداری و مسوولیت بررسی عملکرد شهرداری از منظر نظارتی است. بر این اساس، کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا ماموریت یافت ضمن بررسی ابعاد مختلف موضوع فقدان واژه مقدس شهید در برخی از معابر و بررسی صحت و سقم اخبار منتشره، ظرف مدت یک ماه گزارش بررسی‌ها را جهت آگاهی مردم ارایه کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: کمیته با عضویت پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران اعم از محمد سالاری، حسن خلیل‌آبادی، حجت نظری و زهرا صدراعظم نوری و نیز اینجانب آغاز به کار کرد و تیم کارشناسی کمیته، بررسی‌های گسترده‌ای را بر اساس ماموریت‌های محوله آغاز کرد. کمیته ویژه در نخستین گام ضمن بررسی سناریوهای مختلف به منظور انجام ماموریت محوله، با طراحی و ترسیم مسیر چگونگی انجام این ماموریت، اقدامات خود را آغاز کرد.

اعطا، مجموعه گسترده‌ای از داده‌ها را ارائه داد و گفت: وضعیت تابلوهای کلیه معابر مزین به نام شهدا، وضعیت معابر با حداقل یک تابلوی فاقد عنوان شهید، وضعیت فعلی معابری که از ابتدای شهریور ماه ۱۳۹۶ تاکنون به نام شهدا نامگذاری شده است، اسامی پیمانکاران ساخت و نصب تابلوهای معابر از سال ۱۳۹۰ تاکنون؛ از سطح مناطق ۲۲گانه و نواحی ۱۲۳ گانه گردآوری شد.

وی ادامه داد: کمیته ویژه با شهرداران مناطق ۲۲ گانه مکاتبه کرد تا اطلاعات معابر مزین به نام شهدا در شهر تهران را بر اساس فرم‌های طراحی شده، تکمیل و ارائه کنند. همچنین اطلاعات ارایه شده توسط تیم کارشناسی کمیته بررسی و صحت‌سنجی شد.

اعطا در مورد فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت مردمی گفت: به منظور فراهم آوردن زمینه‌ای برای مشارکت مردمی، به موازات گردآوری اطلاعات از مناطق ۲۲گانه، با هیأت رئیسه شورایاری محلات ۳۵۲ گانه تهران مکاتبه شد و خواسته شد با بررسی میدانی معابر سطح محله خود، تابلوهای فاقد واژه مقدس «شهید» را شناسایی کرده و اطلاعات مربوطه را به کمیته ویژه ارسال کنند.

وی ادامه داد: همچنین با رسانه‌هایی که خبر حذف «شهید» از تابلوی معابر را منتشر کرده بودند، مکاتبه و درخواست شد که این رسانه‌ها مستندات و اطلاعات تکمیلی در اختیار را برای بررسی در اختیار کمیته ویژه قرار دهند.

اعطا افزود: در نهایت با ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان‌های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت مکاتبه به عمل آمد و از آنان درخواست شد اگر اطلاعاتی درباره حذف تعمدی و برنامه‌ریزی شده واژه مقدس «شهید» از تابلوی معابر در سطح شهر تهران در اختیار دارند، به کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا ارایه کنند. از دیگر سو، پس از اینکه شهردار تهران در گفت‌وگو با رسانه‌ها از عموم شهروندان درخواست کرد که اطلاعات مربوط به تابلوهای فاقد عنوان «شهید» را به سامانه ۱۳۷ شهرداری اطلاع دهند؛ کمیته ویژه گزارش تماس‌ها و پیام‌های مردمی مرتبط با موضوع را از سازمان بازرسی شهرداری تهران دریافت کرد و مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: گروه کارشناسی کمیته ویژه از انواع ابزار روش‌شناختی نظیر تحلیل اسناد و اطلاعات دریافتی، جلسات استماع گزارش، پایش میدانی و برگزاری جلسات بحث گروهی را به کار گرفته است تا در نهایت گزارشی دقیق و اقناع کننده به محضر هموطنان و به ویژه شهروندان تهرانی ارایه کند.

اعطا تاکید کرد: کمیته ویژه از ابتدا به دنبال ورود به مقوله تقصیرها و آنچه در حیطه بررسی قضایی و انضباطی می تواند مطرح باشد، نبوده است. طبیعی است که در صورت ضرورت، نهادهای نظارتی پیگیری‌ها و اقداماتی را که لازم بدانند، انجام خواهند داد.

  • وضعیت مناطق ۲۲گانه از حیث تابلوهای مزین به نام شهدا

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در مورد نتایج بررسی‌ها گفت: کمیته ویژه با دریافت اطلاعات از طریق شبکه مویرگی مدیریت شهری در سطح مناطق و نواحی و صحت‌سنجی چندباره آنان توسط کارشناسان کمیته و کنترل چندباره اطلاعات دریافتی با سازمان بازرسی شهرداری تهران، حراست کل شهرداری، معاونت امور مناطق، به آمار و اطلاعاتی قابل اتکا دست یافت.

وی ادامه داد: بررسی‌های کمیته ویژه نشان می‌دهد که در محدوده منطقه ۱، تعداد ۵۹۰ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا بوده‌اند که از این تعداد ۱۳۲ معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید گزارش شده است. نسبت تعداد معابر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید به کل معابر مزین به نام شهید در منطقه، نسبت به سایر مناطق بیشتر است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید در تابلوی معابر این منطقه نشان می‌دهد که ۶۱ مورد به علت فرسودگی، ۶۱ مورد به دلیل عدم درج توسط پیمانکار و ۲ مورد به علت تخریب بوده است. بر اساس گزارش شهرداری منطقه، تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۱ که فاقد واژه شهید بوده‌اند، شناسایی و اصلاح شده است.

اعطا در مورد منطقه ۲ تهران گفت: در محدوده منطقه ۲، تعداد ۵۹۷ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا بوده‌اند که هیچ موردی از فرسودگی، حذف یا عدم درج واژه شهید در تابلوهای معابر این منطقه گزارش نشده است.

مسوول کمیته رسیدگی به تابلوهای مزین به نام شهدا با اشاره به وضعیت منطقه ۳ تهران، گفت: در محدوده منطقه ۳، ۳۲۸ معبر مزین به نام شهدا وجود دارد که از این میان در ۳۸ مورد واژه شهید از معابر حذف شده است. بررسی علت حذف واژه شهید در این منطقه نشان‌دهنده این است که تمامی موارد حذف، ناشی از عدم درج توسط پیمانکار بوده است. بر اساس گزارش شهرداری منطقه، تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۳ که فاقد واژه شهید بوده‌اند، شناسایی و اصلاح شده است.

اعطا در مورد وجود بیش از ۱۶۰۰ معبر با نام شهدا در منطقه ۴ گفت: در محدوده منطقه ۴، تعداد ۱۶۷۳ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا بوده‌اند که بیشترین تعداد معابر مزین به نام شهدا در سطح شهر تهران است. از این تعداد ۷۵ معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید از معابر گزارش شده است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید از تابلوهای معابر در این منطقه نشان می‌دهد که ۵۲ مورد به علت عدم درج توسط پیمانکار و ۲۳ مورد حذف به علت فرسودگی بوده است. در این منطقه گزارشی مبنی بر حذف واژه شهید به دلیل تخریب وجود نداشته است. بر اساس گزارش شهرداری منطقه، تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۴ که فاقد واژه شهید بوده‌اند، شناسایی و اصلاح شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در مورد منطقه ۵ نیز عنوان کرد: در محدوده منطقه ۵، تعداد ۴۱۳ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا بوده اند؛ از این تعداد ۷۰ معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید از معابر گزارش شده است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید در این منطقه نشان می دهد که در تمامی ۷۰ مورد گزارش شده، به علت فرسودگی واژه شهید از روی تابلوی معابر محو شده است. نسبت معابر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید ناشی از فرسودگی به کل معابر مزین به نام شهدا در این منطقه در مقایسه با سایر مناطق بیشتر است. تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۵ که فاقد واژه شهید بوده اند، شناسایی و اصلاح شده است.

وی بیان داشت: در محدوده منطقه ۶، تعداد ۲۴۲ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا بوده اند که از این تعداد ۳۵ معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید گزارش شده است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید در این منطقه نشان می دهد که ۲۶ مورد به علت فرسودگی و ۹ مورد به علت عدم درج توسط پیمانکار رخ داده است. در این منطقه گزارشی مبنی بر حذف واژه شهید به دلیل تخریب اعلام نشده است. تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۶ که فاقد واژه شهید بوده اند، شناسایی و اصلاح شده است.

اعطا ادامه داد: در محدوده منطقه ۷، تعداد ۵۶۹ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا بوده اند که از این تعداد ۲۷ معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید گزارش شده است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید در تابلوی معابر این منطقه نشان می دهد که ۱۴ مورد به علت فرسودگی و ۱۳ مورد به دلیل عدم درج توسط پیمانکار بوده است. در این منطقه گزارشی مبنی بر حذف واژه شهید به دلیل تخریب اعلام نشده است. بر اساس گزارش شهرداری منطقه، تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۷ که فاقد واژه شهید بوده اند، شناسایی و اصلاح شده است.

وی افزود: در محدوده منطقه ۸، تعداد ۸۶۲ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا بوده اند که از این تعداد ۱۰ معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید گزارش شده است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید در تابلوی معابر این منطقه نشان می دهد که ۱۰ مورد محو به علت فرسودگی و ۴ مورد حذف به دلیل تخریب بوده است. در این منطقه گزارشی مبنی بر عدم درج واژه شهید توسط پیمانکار اعلام نشده است. بر اساس گزارش شهرداری منطقه، تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۸ که فاقد واژه شهید بوده اند، شناسایی و اصلاح شده است.

اعطا با اشاره به منطقه ۹ تهران گفت: در محدوده منطقه ۹، تعداد ۴۶۶ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا بوده اند که از این تعداد ۳۷ معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید گزارش شده است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید در تابلوهای این منطقه نشان می دهد که ۳۲ مورد به علت عدم درج توسط پیمانکار و ۵ مورد محو به علت فرسودگی بوده است. در این منطقه گزارشی مبنی بر حذف واژه شهید به دلیل تخریب اعلام نشده است. بر اساس گزارش شهرداری منطقه، تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۹ که فاقد واژه شهید بوده اند، شناسایی و اصلاح شده است.

وی بیان داشت: در محدوده منطقه ۱۰، تعداد ۱۰۴۷ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا بوده اند که از این تعداد ۵۴ معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید گزارش شده است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید در تابلوی معابر این منطقه نشان می دهد که ۴۸ مورد به علت فرسودگی، ۴ مورد به علت تخریب و ۲ مورد به دلیل عدم درج توسط پیمانکار بوده است. بر اساس گزارش شهرداری منطقه، تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۱۰ که فاقد واژه شهید بوده اند، شناسایی و اصلاح شده اند.

اعطا گفت: در محدوده منطقه ۱۱، تعداد ۴۶۲ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا بوده اند که از این تعداد ۶۱ معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید گزارش شده است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید در تابلوی معابر این منطقه نشان می دهد که ۴۵ مورد به علت فرسودگی و ۱۶ مورد به علت عدم درج توسط پیمانکار بوده است. در این منطقه گزارشی مبنی بر حذف واژه شهید به دلیل تخریب اعلام نشده است. بر اساس گزارش شهرداری منطقه، تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۱۱ که فاقد واژه شهید بوده اند، شناسایی و اصلاح شده است.

وی در مورد منطقه ۱۲ نیز بیان داشت: در محدوده منطقه ۱۲، تعداد ۷۷۰ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا بوده اند که از این تعداد ۳۳ معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید گزارش شده است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید در تابلوی معابر این منطقه نشان میدهد که ۱۷ مورد به علت فرسودگی، ۱۶ مورد به علت عدم درج توسط پیمانکار و ۶ مورد به علت تخریب بوده است.  

اعطا یادآور شد: در اخبار منتشر شده در رسانه ها، از دو معبر به نام های «معزی» و «نمازی» به عنوان معابری که عنوان «شهید» از تابلوی آنها حذف شده است، نام برده شد. اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۱۲ و ۱۳ شهر تهران طی مکاتبه شماره ۴۰۹۸۲/۹۸/۲۸۰۲۷ مورخ ۱۷/۰۶/۱۳۹۸ و در پاسخ به استعلام شماره ۴۴۷۶۷/۳۳/۵۱۲ مورخ ۱۷/۰۶/۱۳۹۸ شهرداری ناحیه سه منطقه ۱۲، شهید بودن اسامی یاد شده را تأیید نکرده است. بر اساس گزارش شهرداری منطقه، تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۱۲ که فاقد واژه شهید بوده اند، شناسایی و اصلاح شده است.

اعطا ادامه داد: در محدوده منطقه ۱۳، تعداد ۲۷ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا بوده اند که از این تعداد ۷ معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید گزارش شده است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید در تابلوی معابر این منطقه نشان میدهد که ۴ مورد به علت عدم درج توسط پیمانکار و ۳ مورد به علت فرسودگی بوده است. در این منطقه گزارشی مبنی بر حذف واژه شهید به دلیل تخریب اعلام نشده است. بر اساس گزارش شهرداری منطقه، تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۱۳ که فاقد واژه شهید بوده اند، شناسایی و اصلاح شده است.  

سخنگوی شورای شهر با اشاره به وضعیت منطقه ۱۴ گفت:در محدوده منطقه ۱۴، تعداد ۱۳۷۸ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا بوده اند که از این تعداد ۱۳۳ معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید گزارش شده است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید در تابلوی معابر این منطقه نشان میدهد که ۸۳ مورد به علت فرسودگی و ۵۰ مورد به علت عدم درج توسط پیمانکار بوده است. در این منطقه گزارشی مبنی بر حذف واژه شهید به دلیل تخریب اعلام نشده است. بر اساس گزارش شهرداری منطقه، تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۱۴ که فاقد واژه شهید بوده اند، شناسایی و اصلاح شده است.

اعطا همچنین در مورد منطقه ۱۵ عنوان کرد: در محدوده منطقه ۱۵، تعداد ۱۵۶۳ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا بوده اند که از این تعداد ۲۳۷ معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید گزارش شده است. لازم به ذکر است تعداد معابر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید در این منطقه به نسبت کلیه معابر مزین به نام شهدا در شهر تهران از سایر مناطق بیشتر است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید در تابلوی معابر این منطقه نشان میدهد که ۲۳۶ مورد به علت فرسودگی و تنها یک مورد حذف به دلیل عدم درج توسط پیمانکار بوده است. در این منطقه گزارشی مبنی بر حذف واژه شهید به دلیل تخریب اعلام نشده است.

وی در مورد محدوده منطقه ۱۶ اظهار کرد: تعداد ۹۲۵ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا بوده اند که از این تعداد ۱۳۳ معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید گزارش شده است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید در تابلوی معابر این منطقه نشان میدهد که ۱۱۸ مورد به علت فرسودگی و ۱۵ مورد به علت عدم درج توسط پیمانکار بوده است. در این منطقه گزارشی مبنی بر حذف واژه شهید به دلیل تخریب اعلام نشده است. بر اساس گزارش شهرداری منطقه، تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۱۶ که فاقد واژه شهید بوده اند، شناسایی و اصلاح شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: در محدوده منطقه ۱۷، تعداد ۸۹۹ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا بوده اند که از این تعداد ۳۶ معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید گزارش شده است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید در تابلوی معابر این منطقه نشان میدهد که ۳۳ مورد به علت فرسودگی و ۳ مورد حذف به علت تخریب بوده است. در این منطقه گزارشی مبنی بر فقدان واژه شهید به دلیل عدم درج توسط پیمانکار اعلام نشده است. بر اساس گزارش شهرداری منطقه، تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۱۷ که فاقد واژه شهید بوده اند، شناسایی و اصلاح شده است.

اعطا با اشاره به گزارش واصله از شهرداری منطقه ۱۸ نیز گفت:، تعداد ۶۲۹ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا بوده اند که از این تعداد ۸۶ معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید گزارش شده است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید در تابلوی معابر این منطقه نشان میدهد تمامی موارد ناشی از فرسودگی بوده است. بر اساس گزارش شهرداری منطقه، تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۱۸ که فاقد واژه شهید بوده اند، شناسایی و اصلاح شده است.

وی افزود: در محدوده منطقه ۱۹، تعداد ۳۵۶ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا بوده اند که از این تعداد ۹ مورد معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید گزارش شده است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید در تابلوی معابر این منطقه نشان میدهد تمامی موارد ناشی از فرسودگی بوده است. بر اساس گزارش شهرداری منطقه، تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۱۹ که فاقد واژه شهید بوده اند، شناسایی و اصلاح شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بیان کرد: در محدوده منطقه ۲۰، تعداد ۱۰۶۹ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا است که از این تعداد ۶ معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید گزارش شده است. نسبت تعداد معابر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید به تمامی معابر مزین به نام شهید در منطقه، در مقایسه با سایر مناطق کمتر است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید در تابلوی معابر این منطقه نشان میدهد تمامی موارد ناشی از فرسودگی بوده است. بر اساس گزارش شهرداری منطقه، تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۲۰ که فاقد واژه شهید بوده اند، شناسایی و اصلاح شده است.

اعطا افزود: در محدوده منطقه ۲۱، تعداد ۱۸۵ معبر در این منطقه مزین به نام شهدا است که این تعداد ۳۵ معبر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید گزارش شده است. بررسی دلایل فقدان واژه شهید در تابلوی معابر این منطقه نشان میدهد که ۲۵ مورد به علت فرسودگی و ۱۰ مورد حذف به دلیل تخریب بوده است. لازم به ذکر است که نسبت معابر با حداقل یک تابلوی فاقد واژه شهید به علت تخریب از کل معابر مزین به نام شهدا در منطقه، در مقایسه با سایر مناطق بیشتر است. در این منطقه گزارشی مبنی بر حذف واژه شهید به دلیل عدم درج توسط پیمانکار اعلام نشده است. بر اساس گزارش شهرداری منطقه، تا زمان تدوین این گزارش کلیه تابلوهای معابر مزین به نام شهدا در منطقه ۲۱ که فاقد واژه شهید بوده اند، شناسایی و اصلاح شده است.

وی گفت: در محدوده منطقه ۲۲ شهرداری، ۷۳ معبر مزین به نام شهدا وجود دارد و بر اساس آمار گزارش شده از سوی شهرداری این منطقه، همه معابر مزین به نام شهدا در این منطقه دارای تابلوی واژه شهید بوده اند و هیچ موردی از حذف یا عدم درج واژه شهید در تابلوهای معابر این منطقه گزارش نشده است.

کد خبر 466848
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha