رئیس جمعیت هلال احمر کشور از پرداخت وام بلاعوض نوسازی و ترمیم منازل به سیل‌زدگان کشور خبر داد.

بازسازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشور از پرداخت وام نوسازی منازل به مبلغ ۱۰ میلیون تومان به تمام خانوارهای آسیب‌دیده در سیل فروردین ۹۸ خبر داد و گفت: مجموع کمک‌های نقدی مردمی به هم‌وطنان آسیب‌دیده در سیل فروردین امسال ۲۵۰ میلیارد تومان بود و از این رقم ۵۵ میلیارد تومان لوازم خانگی خریداری و به سیل‌زدگان اعطا شد.

پیوندی درباره نحوه هزینه‌کرد باقی این مبلغ نیز توضیح داد: بر اساس مصوبه ستاد بازسازی وزارت کشور، ۱۵۵ میلیارد تومان به صورت وام بلاعوض برای بازسازی منازل به خانوارهای آسیب‌دیده از سیل پرداخت می‌شود.

وی افزود: فرایند پرداخت این وام‌ها آغاز شده و به تمامی خانوارهایی که منازل آنها به بازسازی، نوسازی و ترمیم نیاز داشته باشد، ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود. 

رئیس جمعیت هلال احمر از اعلام گزارش هزینه‌کرد کمک‌های مردمی در روزهای آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر لیست دریافت‌کنندگان وام در حال تکمیل است و تا چند روز آینده نیز گزارش کامل هزینه‌های انجام شده از محل کمک‌های نقدی مردمی به صورت رسمی اعلام خواهد شد تا مردم از اعطای کمک‌های خود به هم‌وطنان سیل‌زده اطمینان پیدا کنند.

کد خبر 466777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha