معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت یک هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی امور زیربنایی خسارت دیده از سیل امسال در بخش کشاورزی استان؛ ابلاغ شد.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آمنه جمشیدی رودباری شنبه نهم آذر اظهار داشت: هزینه کرد این اعتبار در مرحله مبادله موافقت‌نامه برای برگزاری مناقصه و آغاز عملیات اجرای طرح‌های زیربنایی در بخش کشاورزی استان گلستان است.

به گفته وی با این اعتبار جاده‌های بین مزارع، قنوات، چاه‌های آب، لایروبی کانال‌های زهکشی، انتقال آب و ایلراه‌های عشایری خسارت دیده از سیل امسال گلستان بازسازی خواهد شد.

جمشیدی اضافه کرد: تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و یک هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از سیل استان گلستان پرداخت شده است.

وی گفت: مرحله نخست پرداخت خسارت به بهره‌برداران خسارت دیده بخش کشاورزی استان (۵۰ درصد خسارت وارده) تا هفته آینده پایان می‌یابد و پرداخت ۵۰ درصد خسارت باقی مانده هم با تخصیص اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه اجرایی خواهد شد.

به گفته وی طبق مصوبه ۳۱ فروردین ماه ۹۸ هیات وزیران، پرداخت غرامت به بهره‌برداران کشاورزی متناسب با درصد خسارت و با تایید کارگروه استانی و همکاری بانک‌های عامل صورت می‌گیرد.

بارش شدید باران، طوفان و جاری شدن سیلاب در روزهای پایانی سال قبل و ابتدای امسال موجب آبگرفتگی بخشی وسیعی از گلستان شد و خسارت‌های زیادی به بخش‌های گوناگون وارد کرد؛ خسارت وارده به بخش کشاورزی هم شامل زراعی، باغی، دام و طیور، آبزیان و تاسیسات زیربنایی ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان برآورد شد.

در جریان سیل امسال گلستان ۱۱ نفر نیز در شهرهای مختلف استان جان باختند.

کد خبر 466526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha