مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: این اداره کل به نمایندگی از طرف شرکت بازآفرینی شهری ایران به کلیه اشخاصی که در محدوده مصوب بافت فرسوده شهری مبادرت به احداث و نوسازی بنا نمایند، برای دریافت تسهیلات با بهره کم به بانک عامل معرفی می‌کند.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسن صبوری با بیان ینکه بافت‌های فرسوده، محلات ناکارآمدی در فضای شهری است که مسائل و پیچیدگی‌ های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود را دارد، گفت: این بافت‌ها به مرور زمان فرسوده‌تر شده و علاوه بر فرسودگی ابنیه، شبکه تأسیسات شهری آن‌ها نیز فرسوده وکارکردهای شهری خود را از دست می‌دهند.

صبوری با بیان اینکه این محله‌ها دارای مشکلات رو بنایی و زیر ساختی هستند، تصریح کرد: این محلات و بافت‌ها از یک سو دارای ریشه‌های سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری است و از طرف دیگر به جهت فرسودگی شدید، نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی، وجود مشکلات اجتماعی و امنیتی و آسیب ‌پذیری در برابر زلزله، سیل و آتش سوزی و نیز تطابق نداشتن با زندگی امروز شهری و شهرسازی مدرن، دارای مشکلات رو بنایی و زیر ساختی هستند که برای احیاء و نوسازی این بافت‌ها دولت تسهیلاتی با شرایط ویژه درنظر گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: علاوه بر بخشودگی و معافیت ۵۰ درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی به ازای هر واحد مسکونی که در این محدوده احداث یا نوسازی می‌شود، مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام با بهره ۹ درصد پرداخت خواهد شد.

وی دوره مشارکت این تسهیلات را ۳۰ ماه عنوان کرد و افزود: ۵۰ درصد این تسهیلات قابل تقسیط و مابقی پس از پایان مشارکت تسویه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر دریافت این تسهیلات، تسهیلات دیگری به مبلغ ۱۰ الی۶۰ میلیون تومان متناسب با (نوع ساخت، نوع شهر و یا اینکه افراد حرفه ای یا غیرحرفه ای مبادرت به ساخت نمایند) با بهره ۱۸ درصد از بانک مسکن  با دوره تقسیط۱۲۰ ماهه اعطاء می‌شود.

کد خبر 466685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha