معاون شهردار تهران راهکار استفاده بهینه از نیروهای متورم در بخش‌های اداری کشور را توانمندسازی نیروها و مشارکت دادن آنها در تصمیم‌گیری‌ها دانست.

حامد مظاهریان

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، دکتر حامد مظاهریان صبح چهارشنبه ۶ آذر در آیین افتتاحیه اولین همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری درباره بهره‌وری در نیروی انسانی گفت: نیروهای متورمی در اکثر بخش‌های اداری کشور وجود دارد. باید ضمن اینکه قدردان نیروی انسانی باشیم، آنها را توانمند سازیم و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهیم که در این صورت نیروها مولد می‌شوند و به افزایش بهره‌وری در شهرداری کمک می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری تهران افزود: در فرصت دو ساله که از دوره فعلی مدیریت شهری تهران باقی مانده است، تفاهمی خوب بین مدیریت شهری و شورای شهر درباره سیاست‌ها و نحوه حرکت شهرداری در این دو سال وجود دارد. وی با تاکید بر لزوم انطباق فعالیت‌های مدیریت شهری با منافع مردم، خاطرنشان کرد: با توجه به منابع بسیار محدود، شایسته است بر فعالیت‌هایی متمرکز شویم که ارزش و بهره‌وری مستقیم برای مردم ایجاد کند.

مظاهریان افزود: مدیریت شهری در تهران همیشه درگیر انجام پروژه‌های بزرگ در شهر بوده اما امروز دیگر زمان این است که یک‌بار هم به دغدغه‌های محلات شهر برگردیم و با مردم و برای مردم پروژه‌هایی در مقیاس محله‌ای تعریف کنیم؛ به جای ٢٠ پروژه بزرگ، هزار پروژه کوچک و متوسط در محلات شهر انجام دهیم.

معاون شهردای تهران با اشاره به تفاوت جنس و ماهیت دغدغه‌های مردم در سطح شهری و محله‌ای، تصریح کرد: شرط تعریف پروژه‌ها در مقیاس محله‌ای این است که مردم بتوانند خیلی مستقیم اعلام نظر کنند؛ یعنی خانه به خانه برویم و ببینیم مردم چه مواردی را به عنوان مسائل محله خود مطرح می‌کنند و با خواست و مشارکت آنها حرکت کنیم. متاسفانه مدیریت شهری تاکنون کمتر به این رویکرد پرداخته و نتوانسته با مردم ارتباط برقرار کند.

مظاهریان افزود: مدیریت شهری در گذشته طوری عمل کرده که گویا ما مدیران برای مردم تصمیم می‌گیریم؛ این در حالی است که اصول بهره‌وری می‌گوید برگردیم و در جهت موضوع‌هایی گام برداریم که مردم هم لمس کنند. مردم بتوانند نظر دهند، اولویت محله‌شان را انتخاب و مشارکت کنند.

وی در تشریح گونه‌های مختلف مشارکت شهروندان در جریان مدیریت شهر به پرداخت به‌موقع عوارض پسماند از سوی شهروندان، نظارت بر پروژه‌های انتخابی خودشان و نگهداری و نگهبانی از این پروژه‌ها اشاره کرد.

کد خبر 465905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha