همشهری آنلاین: مرکز آموزش همشهری دوره‌ی فراگیر آموزش روزنامه‌نگاری، با تأکید بر روزنامه‌نگاری چند رسانه‌ای را برگزار می‌کند.

خبرگزاری ایسنا گزارش کرد، شرکت‌کنندگان در این دوره ضمن آموختن موضوعاتی چون مبانی روزنامه‌نگاری، روزنامه‌نگاری رادیویی و تلویزیونی، روزنامه‌نگاری آنلاین، روزنامه‌نگاری شهری، روزنامه‌نگاری فرهنگی، روزنامه‌نگاری بحران، روزنامه‌نگاری جوان و روزنامه‌نگاری خانواده از کمک هزینه تحصیلی نیز برخودار می‌شوند.

دکتر حسن نمک‌دوست تهرانی، مدیر آموزش مؤسسه‌ همشهری، درباره‌ نحوه‌ برگزاری این دوره‌ آموزشی به ایسنا گفت: برای نخستین دوره دوازده داوطلب پذیرفته خواهند شد، شش نفر از درون موسسه همشهری با تشخیص و تأیید سردبیری و شش نفر نیز از همکاران بیرون از مؤسسه با بررسی پیشینه کاری آنها و انجام مصاحبه تخصصی، علاقه‌مندان بیرون مؤسسه باید مدرک کارشناسی ارشد و یا کارشناسی همراه با تجربه مشخص روزنامه‌نگاری داشته باشند؛ این دوره‌ حدود 32 هفته است و کلاس‌ها در مرکز آموزش همشهری، برگزار می‌شود.

همچنبن دکتر نمک‌دوست در گفتگو با همشهری آنلاین، درباره ویژگی‌های این دوره افزود: با توجه به اینکه مدرسان برخی مباحث همکاران غیرایرانی خواهند بود، بنابراین شرکت‌کنندگان باید به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند. البته از جمله امکاناتی که مرکز آموزش در اختیار همکاران قرار می‌دهد، آموختن زبان انگلیسی هم هست.

وی گفت: پذیرفته‌شدگان، چه آنانی که از مؤسسه همشهری در این دوره شرکت می‌کنند و چه کسانی که از بیرون پذیرفته می‌شوند، بعدازظهرها با تشخیص سردبیری در تحریریه همشهری حضور خواهند یافت.

مدیر مرکز آموزش همشهری در باره پرداخت کمک هزینه به شرکت‌کنندگان در دوره نیز گفت: طبیعی است که همکاران پذیرفته شده نباید نگرانی مالی داشته باشند، بنابراین ترتیبی داده شده است که کمک‌ هزینه تحصیلی لازم به آنان پرداخت شود.

دکتر نمک‌دوست تأکید کرد که این دوره رایگان است، اما برای اینکه کار به سامان برسد از پذیرفته‌شدگان تعهدی دریافت می‌شود که در صورت نیمه کاره گذاشتن آموزش، ملزم به پرداخت هزینه کلاس‌ها و بازگرداندن کمک هزینه دریافتی باشند.

کد خبر 4656

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز