پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

پگاه شفتی: این خاصیت دنیای فناوری است؛ دنیایی جادویی که آدم‌ها می‌توانند در این فصل سرما، لباس‌های موردعلاقه‌ی خودشان را ببافند، بدون این‌که بافتنی بلد باشند!

بباف، بدون اين‌كه بافنده باش‍ی!
  • بافنده‌ی هوشمند

پژوهشگران دانشگاه «ام.‌آی.‌تی» آمریکا، نرم‌افزاری طراحی کرده‌اند که می‌تواند با کمک دستگاه بافندگی، کلاه و دستکشی ببافد که هرشخص خودش طراحی کرده است.

این نرم‌افزار فعلاً روی رایانه اجرا می‌شود و می‌تواند از طراحی تا بافت را به‌طور خودکار انجام دهد.

کاربر می‌تواند با کمک این برنامه، الگوی بافتنی موردعلاقه‌اش را طراحی کند و بعد آن را به ماشین بافندگی بسپارد و لباس ابداعی زمستانی‌اش را پس از مدت کوتاهی از ماشین تحویل بگیرد.

به‌لطف این برنامه همه می‌توانند لباس بافتنی طراحی خودشان را بپوشند، حتی بدون این‌که بافنده باشند. فرقی نمی‌کند؛ کلاه، شال، دستکش، زیورآلات بافتنی و...

دوست داری برای عروسک چوبی روی میزت لباس زمستانی ببافی؟ چرا که نه!

با کمک این نرم‌افزار یک گل، گربه یا هرطرحی که موردنظر کاربر است به‌راحتی روی لباسش نقش می‌گیرد. دستگاه بافنده مجهز به کامواهای رنگارنگ است و هرطرحی را که تحویل بگیرد، بلافاصله می‌بافد.

دوست داری علامت ابداعی تو و دوستت روی دستکش‌های زمستانی‌تان نقش ببندد؟ شاید به این زودی نه، ولی دنیای فناوری به تو قول می‌دهد که در آینده طرح‌های شخصی‌ات را با کمک همین ابداع‌ها روی لباس مردم یا خودت خواهی دید. درست است که هیچ‌وقت زیباتر از لباس‌های بافتنی دست‌بافت مادربزرگ‌ها پیدا نخواهد شد، اما معمولاً بافتنی‌های دست‌بافت، اشتباه‌های سهوی کوچکی دارند. اشتباه‌هایی که هرگز در حاصل کار بافنده‌ای هوشمند پیدا نخواهد شد و این از مزیت‌های این اختراع است و کاربر می‌تواند لباسش را صددرصد بدون اشتباه‌های مرسوم بافندگی تحویل بگیرد.

نمونه‌ای از الگوهای طراحی‌شده در این نرم‌افزار

با استفاده از این سیستم جدید، کاربر می‌تواند لباسی را که حاصل خلاقیت خودش بوده، حتی بدون یک خوردگی یا گره اشتباه به تن کند!

با این حال این نوع بافتنی‌ها، قطعاً از لحاظ جذابیت به‌پای بافتنی‌های دست‌بافت یا هنری نمی‌رسند، اما طراحان این سیستم در دانشگاه ام.‌آی.‌تی می‌گویند در عوض این سیستم، بسیار آسان‌تر از بافتنی با دست و البته بسیار سریع‌تر است.

مثلاً وقتی دلت یک دست‌بند جالب می‌خواهد...
کد خبر 464633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha