امسال ۱۵ قصه‌گوی نوجوان در بیست و دومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی به مرحله‌ی پایانی جشنواره‌ی قصه‌گویی راه یافتند.

یکی بود و یکی نبود‌های ۱۵ نوجوان قصه‌گو!

امسال نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ساله می‌توانستند  در این جشنواره شرکت کنند. آن‌ها باید در سایت جشنواره ثبت‌نام و بعد قصه‌های ۱۵ دقیقه‌ای خود را در سایت بارگذاری می‌کردند.   این نوجوانان از  مرحله‌ی استانی به مرحله‌ی کشوری وارد می‌شوند؛ یعنی شرایط شرکت در این جشنواره، برای نوجوانان شرکت‌کننده با شرکت‌کنندگان بزرگ‌سال متفاوت است.

به گزارش هفته‌نامه‌ی دوچرخه و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از میان نوجوانان قصه‌گوی برگزیده‌ی ۳۱ جشنواره‌ی استانی، ۱۵ نوجوان با رأی هیئت انتخاب راهی مرحله‌ی پایانی شدند.

 بنا به اعلام دبیرخانه‌ی جشنواره «میرهادی احمدوندی» از آذربایجان شرقی، «سمانه موسوی» و «ایلیا عزتی» از البرز، «مریم بساطی» و «زهرا شاکرمی» از ایلام، «حنانه جوادی» از تهران، «یکتاسادات بیدختی» از خراسان رضوی، «آوا گواشیری» و «مریم منصوری» از کرمان، «الهام پروره» و «آیدا عباسی» از کهگیلویه و بویراحمد، «محترم حجت‌شمامی» از گیلان، «مرجان حسینی‌نشتایی» از مازندران، «هانیه اعتمادیان» و «زهرا لازمی» از یزد برای حضور در مرحله‌ی نهایی معرفی شدند.

نوجوانان با موضوع «قصه‌ی زندگی من» و با شعار «آینده ساختنی است!» در این جشنواره در بخش صحنه‌ای حضور دارند.   اما بخش دیگر جشنواره، بخش ۹۰ ثانیه‌ای بود که همه‌ی علاقه‌مندان می‌توانستند در آن شرکت کنند.

بخش صحنه‌ای این جشنواره هم به شکل سنتی و مدرن برگزار می‌شود. در بخش صحنه‌ای سنتی، شرکت‌کنندگان باید به شیوه‌ی کلاسیک و بدون ابزار، قصه بگویند،   اما در بخش مدرن  شرکت‌کنندگان به شیوه‌های مدرن و نو قصه‌ی خود را تعریف  می‌کنند. البته می‌توانند دراین بخش از ترانه، ‌ آواز و موسیقی هم بهره ببرند.

مرحله‌ی پایانی بیست ‌و دومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ تا ۳۰ آذر در تهران، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

کد خبر 464628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha