همشهری آنلاین / فاطمه عسگری نیا: با آمدن فصل سرما گرمخانه‌ها در سایه تعامل و همکاری شهرداری تهران و مددکاران حوزه معاونت اجتماعی این نهاد فعالیت خود را آغاز می‌کنند تا افراد بی خانمان و بی سرپناه از گزند سرمای شدید هوا در امان باشند. در این باره گفت وگویی را با «سعید شاه میر» معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۲ انجام داده ایم.

گرمخانه

ظرفیت گرمخانه ویژه زنان منطقه ۱۲ چند نفر است؟

این گرمخانه در میدان شوش، خیابان ری، خیابان انبار گندم داخل بوستان شوش با ظرفیت پذیرش شبانه ۱۵۰ نفر آماده پذیرایی از زنان بی سرپناه تا سقف سنی ۸۰ سال است.

ویژگی این گرمخانه در مقایسه با سایر گرمخانه‌های زنان در پایتخت چیست؟

این گرمخانه علاوه بر فراهم کردن امکان اسکان شبانه زنان بی سرپناه به عنوان تنها گرمخانه تخصصی زنان، خدمات پزشکی، مشاوره‌ای و توانمندسازی را هم از سوی روانشناسان، پزشکان و مددکاران به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد.

گویا این گرمخانه وابستگی مالی هم به شهرداری منطقه ندارد، درست است؟

بله. این گرمخانه تنها گرمخانه‌ای است که به تشکل‌های مردم نهاد واگذار شده و امور آن به دست خیران بازار، اتاق بازرگانی تهران و دیگر تشکل‌های مردمی اداره می‌شود.

کارشناسان این مرکز چگونه به توانمندی جامعه هدف خود کمک می‌کنند؟

بخش قابل توجهی از نیاز زنان مراجعه کننده به این مرکز، خدمات بهداشتی و درمانی است که پزشکان حاضر در مرکز فوق، این خدمات را ارائه می‌کنند. از سوی دیگر در صورت علاقه مندی زنان، بستر لازم برای توانمندسازی آنها با برگزاری دوره‌های آموزشی خیاطی و تولید محصولات کاربردی با سنگ فراهم شده است که به آنها کمک می‌کند در تأمین هزینه‌های زندگی خود مستقل شوند.

کد خبر 464164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha