سرپرست سازمان رفاه،‌ خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: این سازمان به دنبال اضافه کردن زنجیره کارآفرینی به گرمخانه‌هاست و این هدف را دنبال می‌کند.

زنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مالک حسینی گفت: برنامه‌ای که برای گرمخانه‌ها تعریف شده، ایجاد سرپناه برای افراد بی‌خانمان شهر به ویژه زنان است اما از آنجا که سازمان رفاه شهرداری، یک مسئولیت اجتماعی فراتر از حد وظایف را برای خود می‌بیند، در تلاش برای اشتغال‌آفرینی برای ساکنان گرمخانه‌هاست.

سرپرست سازمان رفاه،‌ خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران عنوان کرد: کارآفرینی می‌تواند افراد حاضر در گرمخانه‌ها را به اشتغال و درآمد پایدار برساند و کار کردن می‌تواند این زنان را از نظر روحی و روانی به سطح مطلوبی برگرداند و هویت اجتماعی برای آنها تعریف کند.

حسینی گفت: ما افرادی را در گرمخانه‌ها داریم که به دلایل مالی بی‌خانمان یا بدون سرپرست شده‌اند. برای این افراد سازمان رفاه و خدمات اجتماعی با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد و بنگاه‌های اقتصادی در حال پیگیری برای اجرای برنامه‌های کمکی است. البته هنوز برنامه‌ای را شروع نکرده‌ایم. چون در حال طراحی برنامه‌ای هستیم که کمترین آسیب را داشته باشد و موفق هم شود.

سرپرست سازمان رفاه،‌ خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: در منطقه ۲۲ تهران این ظرفیت را داریم که فعالیت‌های مرتبط با گل و گیاه را توسعه دهیم.‌ چرا که هم می‌تواند به بازیابی روانی و روحی زن‌های آسیب‌دیده کمک کند و هم برای آنان درآمدزایی کند؛ گلخانه‌های کوچکی که بازار هدف آنها مشخص است و برای کسب درآمد زنان توان‌یاب در گرمخانه‌ها در دست برنامه‌ریزی است.

کد خبر 469402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha