یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

اگر می‌خواهید خانه خود را در زمستان ایمن نگه ‌دارید،‌ قبل از شروع فصل و ریزش برف همه چیز را بررسی و مشکلات خانه را رفع کنید. این راه‌های ساده از هزینه‌های غیرضروری بعدی جلوگیری و در عین حال به جیب شما هم کمک می‌کند.

برف - پارو - زمستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، روزها کوتاه می‌شود، دما پایین می‌آید و قبل از آن‌که بدانیم، زمستان اینجا خواهد بود. بسیاری از خانه‌ها در این فصل صدمه‌هایی می‌خورند. اگر می‌خواهید خانه خود را در زمستان ایمن نگه‌ دارید،‌ قبل از شروع فصل و ریزش برف، همه چیز را بررسی کنید و مشکلات موجود در خانه را تعمیر کنید.

۱. شکاف اطراف پنجره یا در را پر کنید

شکاف‌های کوچک در و پنجره ‌ممکن است به نظر چیز خاصی نباشند اما در زمستان که هوای گرم در خانه در حال گردش است، می‌تواند گرمای خانه را تا میزان قابل توجهی کم کند و انرژی را اتلاف کند.

۲. راه آبگیرها را باز کنید

همین که آب از بنای شما تخلیه نشود به‌سادگی باعث نشت به خانه و ایجاد مشکل می‌شود. در بسیاری از خانه‌ها، مسیرهای آب‌رو وجود دارد که اگر با برگ یا پر پرندگان و یا هر چیز مزاحمی پر شده باشد، می‌تواند مشکلات جدی به بار آورد. بهتر است قبل از زمستان تمام مسیرهای آب رو را چک کنید.

۳. لوله‌ها را عایق کنید

لوله‌های خانه، در محوطه باز و پارکینگ‌ها، اگر عایق شوند از اتلاف گرما جلوگیری می‌کنند. عایق‌کاری به سادگی جلوی یخ‌زدگی، ترک خوردگی و ترکیدن لوله‌ها را می‌گیرد.

۴. خطوط آب در فضای بیرون از خانه را تخلیه کنید

اگر شیر آبی بیرون از خانه دارید،‌ جریان آب آن را ببندید و آب را از خطوط آب خارج از منزل تخلیه کنید. آب داخل کولرها هم همین‌طور هستند. آب داخل کولرها را تخلیه کنید تا در زمستان یخ نزنند. زمانی که آب این لوازم تخلیه نشده باشند، احتمال ترکیدگی آنها زیاد است و روی دستتان خرج می‌گذارد.

۵. سیستم گرمایشی خودتان را سرویس کنید

حتما سیستم گرمایشی خانه خودتان را بررسی کنید. شومینه یا شوفاژ یا هر سیستمی که وجود دارد را توسط یک متخصص چک کنید تا از هزینه‌های بیشتر جلوگیری کنید. گاهی اوقات در بخاری‌ها نشتی‌هایی وجود دارد که خطرات جانی هم به همراه دارد. همچنین در شومینه‌ها مسدود شدن، ترک‌خوردگی و نشت دودکش باعث ایجاد خطراتی برای جان شما می‌شود. از سلامت و ایمن بودن وسیله‌های گرمایشی خودتان مطمئن شوید.

۶. سقف خانه خودتان را بررسی کنید

عایق سقف و هرگونه شکافی را بررسی کنید. هرگونه آسیب باعث می‌شود آب و یخ به داخل خانه شما بیاید. چک کردن و تعمیر سقف برای خانه‌های شخصی و طبقات آخر آپارتمان‌ها ضروری است.

۷. شاخه‌های مرده درخت را کوتاه کنید

اگر در خانه شما درخت‌هایی هستند که مخصوصا تا پشت بام کشیده شده‌اند، شاخه‌های اضافی و بلند آن را هرس کنید. زمانی که برف می‌آید و شاخه‌ها سنگین می‌شوند، این شاخه‌های سنگین از برف می‌توانند به خانه شما آسیب برسانند.

۸. کولرهای نصب شده روی پنجره را جدا کنید

واضح است که روی پنجره نباید کولر نصب شود، اما هنوز در برخی از خانه‌ها کولر روی پنجره وجود دارد. کولر روی پنجره باعث می‌شود هوای گرم خانه هدر برود و زمانی که به علت برف سنگین می‌شوند، امکان دارد آسیب‌هایی را برای خانه ایجاد کنند.

۹. حتی اگر بیرون از خانه هستید، گرمایش را کاملا خاموش نکنید

در فصل زمستان گرما را کاملا خاموش نکنید. این کار می‌تواند لوله‌های شما را در معرض یخ‌زدگی و ترکیدن قرار دهد و هزینه‌های زیادی را روی دست شما بگذارد.

۱۰. لوازم لازم برای زمستان را تهیه کنید

اگر در مناطق پربرف زندگی می‌کنید و یا حتی اگر به سالم ماندن خانه خودتان در مناطقی مانند تهران اهمیت می‌دهید، پارویی برای جمع کردن برف از روی پشت بام تهیه کنید. این کار تاثیر زیادی در سالم ماندن سقف خانه شما خواهد داشت.

کد خبر 463468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha