هیچ‌ می‌دانی که اولین دوره‌ی تشکیل باشگاه‌های کتاب‌خوانی برای نوجوانان کانون اصلاح و تربیت، امسال برگزار می‌شود.

نوجوانان كانون اصلاح و تربیت كتاب می‌خوانند!

باشگاه‌های کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان زندان‌ها، امسال این طرح را در کانون اصلاح و تربیت و زندان‌های کشور اجرایی کردند تا زندانیان در دو گروه سنی زیر ۱۸ و بالای ۱۸سال در ۹ استان کشور با کتاب‌خوانی همراه شوند.

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه‌ی دوچرخه، ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی این رویداد گفت: «با اعزام دو نفر از کارشناسان حوزه‌ی کتاب‌خوانی، کارگاه‌هایی در مراکز ۹ استان‌ برگزار شد. در زندان‌ها، دو باشگاه‌ برای دو گروه سنی متفاوت برگزار خواهد شد؛ یک گروه کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال در کانون اصلاح و تربیت زندان‌ها و گروه‌ دیگر زندانیانی که بالای ۱۸ سال سن دارند. استان‌های خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، بوشهر، گیلان، همدان، اردبیل، یزد و کرمان هم جزء استان‌هایی هستند که این طرح را در زندان‌ها برگزار می‌کنند.»

حیدری ادامه داد: «یک یا دو نفر مسئولیت تشکیل باشگاه کتاب‌خوانی را در هرزندان برعهده گرفتند. اکنون دوره‌های آموزشی تسهیل‌گران به پایان رسیده و برای ادامه‌ی این طرح در سایر استان‌ها، لازم است تا از زندانیان نیازسنجی شود تا در سایر استان‌های کشور نیز این طرح با قدرت بیش‌تری گسترش پیدا کند.»

گفتنی است استادان این دوره‌ها از نویسندگان و شاعران حوزه‌ی کودک و نوجوان هستند. جعفر توزنده جانی، مجید راستی، حسین تولایی، سیدعلی کاشفی‌خوانساری، سیاوش پیریایی و اسماعیل یزدان‌پور، آموزش به مسئولان فرهنگی زندان‌ها را بر عهده داشتند.

کد خبر 463313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha