هر کشوری با برگزاری روز جوراب‌های لنگه به لنگه هدف متفاوتی را دنبال می‌کند. این روز در مدارس لندن با هدف مبارزه با قلدری و زورگویی برگزار می‌شود. این در حالی است که در ایران، چند ماه پیش فقط پوشیدن آنها مد شده بود.

جوراب - لنگه به لنگه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، در بریتانیا یازدهم تا پانزدهم نوامبر هفته‌ ضد قلدری و مبارزه با زورگویی نام‌گذاری شده است و بسیاری از کودکان و جوانان بریتانیایی با جوراب‌های لنگه به لنگه به مدرسه می‌روند تا برای تفاوت‌ها و قضاوت نشدن‌ها و احترام به فردیت انسان‌ها گامی برداشته باشند.

کاربران بسیاری معتقدند Odd Socks Day علاوه بر این‌که جنبه سرگرمی دارد، فرصتی است برای تشویق مردم به بیان نظر و عقیده خود و تجلیل از فردیت و آنچه همه ما را منحصر به فرد می‌کند.

برخی کاربران عنوان می‌کنند در ایران پوشیدن جوراب تابه‌تا خارج از عرف دانسته می‌شود و دیگران از مشاهده شخصی با جوراب‌های لنگه به لنگه برداشت‌های متفاوتی دارند. این رفتار در سوئد در میان دانش‌آموزان تبدیل به عادت هفتگی شده است و چند روز از هفته جوراب‌های لنگه به لنگه می‌پوشند. این امر بدین معناست که تقریبا این اتفاق به یک موضوع عادی تبدیل شده است و مناسبتی نیست. حتی دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پایین کوچک‌ترین واکنشی به پوشش همکلاسی‌هایشان ندارند. گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازی معتقدند کودکی سن بسیار مناسبی است برای این‌که فرد بیاموزد زندگی سالم و صحیحی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، در تقویم استرالیا نیز روز جوراب‌های لنگه به لنگه وجود دارد و هدف از پوشیدن این مدل جوراب‌ها این است که نشان دهند کسانی که برای سلامت روان خود تلاش می‌کنند تنها نیستند و همه ما یک روز عجیب در زندگی‌مان داریم. این روز از سال ۲۰۱۳ در قالب یک کمپین ملی سلامت روان برگزار می‌شود.

  • وقتی جوراب‌های لنگه به لنگه مد می‌شود

در ایران، چند ماه پیش عکس‌هایی از جوراب‌های لنگه به لنگه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد اما نه با هدف آموزشی و مبارزه با قلدری. پوشیدن جوراب‌های لنگه به لنگه و انتشار عکس‌های مربوط به آن در شبکه‌های اجتماعی صرفا بیانگر مد شدن این دسته از جوراب‌ها در ایران بود که از قضا با استقبال بسیاری از افراد نیز مواجه شد، طوری که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازی در واکنش به آن عنوان کردند حیف شد که جوراب‌های لنگه به لنگه خود را دور انداختند، چراکه هیچ‌وقت حتی حدس هم نمی‌زدند روزی مد شود.

بسیاری از کاربران از این جوراب‌های لنگه به لنگه استقبال کردند و آن را جذاب خواندند. در مقابل عده‌ای از کاربران آن را مدی بی‌محتوا و دارای عدم هارمونی لازم دانستند و عنوان کردند که اگر جایی ببینند فکر می‌کنند شخص اشتباهی در انتخاب لنگه جوراب خود کرده است.

کد خبر 463309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha