دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: حسین پرنیا‌، آهنگساز اثر جاودانه گلپونه‌ها با صدای زنده یاد بسطامی از آثار محسن نامجو انتقاد کرد و گفت: آقای نامجو کار جدیدی ارائه ندادند، ‌نه ریتم جدید و نه محتوای تازه.

به گزارش همشهری آنلاین وی که در سیزدهمین نشست نقد نغمه در خانه هنرمندان  سخن می گفت در توضیح دلایل خود  گفت: کار آقای نامجو برداشتی از موسیقی‌های پاپ و راک و بلوز است و یک آواز ناقصی هم از موسیقی سنتی ارائه دادند. کوک سه تار در آثار ایشان ایراد دارد و در واقع از کوک خارج است. تطبیق این ساز ایرانی هم با گروه سازهای غربی مشکل دارد.

این آهنگساز و نوازنده سنتور که اثر وی با زنده یاد بسطامی فروشی میلیونی داشت  روز یکشنبه 19 اسفند ماه در سیزدهمین نشست نقد نغمه که به نقد و بررسی آلبوم "ترنج" محسن نامجو اختصاص داشت، در اعتراض به روند برگزاری جلسه و نحوه پرسش و پاسخ‌های حاضران گفت: جلسه امروز اصلاً به نقد نرسید. بیشتر به جنجال شبیه بود تا نقد موسیقی. وی سپس ادامه داد: همه شما نمونه این کارها را در شبکه‌های خارجی فراوان می‌بینید. به راحتی متوجه می‌شوید که کار خیلی خاصی نیست.

محسن نامجو نیز در پاسخ پرنیا گفت: در حدود هشتاد قطعه موسیقی تا کنون ساخته‌ام که هنوز فرصت اجرا پیدا نکرده‌اند. در خصوص ایراد جنابعالی عرض می‌کنم که از این تعداد، کوک سه تار در 35 قطعه به عمد خارج است. چون من با کوک‌های متعارف ساز نمی‌زنم و به همین دلیل صداها به گوش امثال شما غریبه‌اند.

حسین پرنیا در پایان سخنان خود، وجه دیگری از کارهای نامجو را مورد تأیید قرار داد و گفت: اما از منظری دیگر، ایشان کار جدید انجام دادند و آن اینکه در خلاف جریان سیاست موسیقی کشور کاری را ارائه دادند که مورد اقبال جامعه قرار گرفته است. ای کاش فقط روی اشعار خود آهنگ می‌گذاشتند وسراغ حافظ و مولوی نمی‌رفتند که در آن صورت خیلی موفق‌تر بودند.

کد خبر 46182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز