رئیس شورای شهر تهران جزئیات جلسه روز دوشنبه ۱۳ آبان خود با محمدرضا عارف و فراکسیون امید مجلس را در خصوص جدایی ری از تهران تشریح کرد.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، محسن هاشمی پیش از آغاز صد و هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران، به تشریح جزئیات جلسه روز گذشته خود با محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: دیروز به دعوت فراکسیون امید جلسه‌ای را با حضور آقایان الویری، رسولی و همچنین ۴۰ تن از نمایندگان برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه قرار بود تا نظر شورا در خصوص جدایی ری از تهران را در این جلسه اعلام کنیم، عنوان کرد: جلسه با تأخیر برگزار شد و البته چون قرار بود صحن علنی مجلس برگزار شود این امکان وجود نداشت که زمان بیشتری را اختصاص دهیم. به همین دلیل و البته من هم با تأخیری نیم‌ساعته به جلسه رسیدم و تعدادی از افراد صحبت‌های خود را مطرح کرده بودند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در این جلسه، فرماندار و نماینده استاندار صحبت‌هایی را مطرح کردند. فرماندار ویژه ری با جدایی ری از تهران موافق بود اما نماینده استاندار قوانینی را مطرح و عنوان کرد که امکان جدایی ری از تهران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آقای الویری هم با این موضوع اعلام مخالفت کرد، تصریح کرد: جلسه نتیجه خاصی را به دنبال نداشت اما در آنجا به شوخی مطرح شد چون ری دارای سابقه ۸۰۰۰ ساله است و تهران سابقه ۲۰۰ ساله دارد بهتر است اسم تهران را عوض کنیم و آن را ری بگذاریم.

کد خبر 461784
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha