شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۳
۰ نفر

نام «آگاتا کریستی» روی جلد کتاب، کافی است تا بفهمیم با اثر بزرگی سر وکار داریم؛ نویسنده‌­ای که هرزمان بخواهد، با پیچش­‌های داستانی‌­اش، غافل‌­گیرمان می‌کند.

قدر زندگی‌ات را بدان

کتاب «ده بچه‌ی زنگی» شخصیت­‌های اصلی زیادی دارد که نویسنده  هریک از آن‌ها را با دقت توصیف می‌کند و با فلش‌بک‌هایی که به گذشته‌ی آدم‌ها می‌زند، جذابیت داستان را افزایش می­‌دهد. هم‌چنین چون می‌دانیم سبب تمام اتفاق‌های شوم داستان، یکی از شخصیت‌هایی است که با او سروکار داریم، تلاش می­‌کنیم به سیر تعاملی شخصیت‌ها توجه و درباره‌ی هویت قاتل نتیجه­‌گیری کنیم.

شخصیت منفی این داستان، عالی پرداخته شده و تا انتهای داستان نمی‌­فهمیم کیست و وقتی می­‌شناسیمش دهانمان از تعجب باز می‌­ماند. فضای داستان، تاریک و گرفته است و آن‌قدر با جزئیات توصیف شده که می‌­توانید خودتان را در آن فضا تجسم کنید. این اتاق تنها لوکیشن داستان است. ترسناکی‌اش به‌خاطر معماری پیچیده، تاریکی­ یا قدیمی‌بودنش نیست؛ آن خانه ترسناک است، چون ثمره‌ی زندگی در عصر مدرن است؛ عصری که هیچ اتفاق شومی را نمی‌شود به گردن ارواح و شیاطین انداخت. به‌خاطر همین ترس در افرادی که به جزیره دعوت شده‌­اند، نفوذ می‌­کند، زیرا مشکل این‌بار نه در کمد یا زیر تخت، بلکه در خود آن‌ها وجود دارد.

ده بچه‌ی زنگی

نویسنده: آگاتا کریستی

مترجم: خسرو سمیعی

ناشر: انتشارات هرمس (۸۸۷۹۵۶۷۴)

سیدمحمدصادق کاشفی‌مفرد از کرج

کد خبر 457326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha