دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد البرادعی دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در نشست شورای حکام این آژانس پاسخگویی ایران به سوالات آژانس و حل مسائل معوقه را تحولی دلگرم کننده نامید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، البرادعی در سخنرانی خود در نشست شورای حکام گفت: در ماه اوت گذشته، ایران با دبیرخانه آژانس درباره یک برنامه کار جهت روشن شدن همه مسائل باقیمانده درباره فعالیت های گذشته به توافق رسید و در راستای این برنامه کار، موافقت کرد تا شفافیت لازم را در قبال تدابیری که آژانس لازم می داند نشان دهد. در نتیجه چنین تدبیری، همانگونه که در گزارش ماه نوامبر به آگاهی رساندم، آژانس توانست مسائل معوقه مهمی را درباره گستره و ماهیت برنامه اعلام شده غنی سازی ایران یعنی چگونگی دستیابی به سانتریفوژهای پی یک و پی دو را مشخص و روشن کند.

البرادعی در ادامه افزود: همانگونه که در گزارش کنونی مشاهده می کنید، از آن زمان تاکنون آژانس توانسته است همه مسائل باقیمانده را که در طرح کار قید شده بودند، روشن و مشخص کند.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: قضاوت فنی آژانس این است که این مسائل در این مقطع زمانی دیگر به عنوان مسائل معوقه و باقیمانده تلقی نمی شوند و این امر بدون شک تحولی دلگرم کننده است.

کد خبر 45722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز