زینب زینال زاده-خبرنگار:کشور با بحران کم‌آبی مواجه است. این واقعیت تلخی‌ است که باید پذیرفت و راهکارهای کاهش مصرف آب و استفاده بهینه را در قالب یک فرهنگ نهادینه کرد.

فضای سبز

در این میان علاوه بر مردم، نهادها و سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف هم باید همراهی کنند و میزان مصرف آب را کاهش دهند. شهرداری منطقه ۱۰ در یک اقدام جالب با هوشمندسازی شبکه آبرسانی، موجب کاهش مصرف آب در حوزه خدمات شهری شده است.
«مجتبی یزدانی» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار تهران در دیدار با شهردار منطقه از مدیران و معاونان، برای اجرای طرح هوشمندسازی برداشت آب و آبرسانی فضای سبز منطقه تقدیر و تشکر می‌کند و می‌گوید: «این کار ارزشمند و خوبی است که بی‌تردید در کارنامه مدیریت شهری منطقه به‌عنوان یک موفقیت ثبت می‌شود. هوشمندسازی برداشت آب خام در این منطقه وضعیت آبیاری و میزان مصرف را بهبود می‌بخشد و می‌توانیم شاهد رویدادهای خوبی در منطقه باشیم.» افزایش سرانه فضای سبز منطقه نکته دیگری است که یزدانی به آن اشاره و عنوان می‌کند: «منطقه ۱۰ به سبب سرانه فضای سبز، از مناطق کم برخوردار است و برای جبران آن باید باغ‌ها تملک شوند و در دسترس عمومی مردم قرار گیرد. بنابراین در چهارچوب ضوابط قانونی این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم.» به گفته معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار تهران، خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان لازم و ضروری است: «این منطقه از متراکم‌ترین مناطق تهران است که از یک سو بافت فرسوده زیادی دارد و از سوی دیگر جمعیت فراوانی. بنابراین خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان در حوزه‌های خدمات شهری، فرهنگی، ورزشی، ترافیکی و عمرانی امری لازم و ضروری است.»

عملکرد خوب سامانه‌های نظارتی موضوع دیگری بود که یزدانی درباره آن می‌گوید: «ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که روش رسیدگی و پاسخگویی به پیام‌های ثبت شده در سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ منطقه خوب بوده است و از این بابت تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد.» ساخت بازار ‌تره‌بار، رسیدگی به فضاهای بی‌دفاع شهری، شست‌وشوی مستمر مخازن زباله، اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در ساختمان‌های اداری منطقه، نگهداری پل‌های مکانیزه، تبلیغات محیطی، ساماندهی محور نواب، رسیدگی ویژه به اسکان‌های کارگری، موارد دیگری بودند که در نشست معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار تهران با مدیران و معاون شهرداری منطقه ۱۰ بررسی شدند.

کد خبر 457001

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha