یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد ماده 12 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، بهداشتی و‌ آرایشی (مصوب 1346) که سال‌ها مغفول مانده بود، با پیگیری این سازمان اجرایی شد.

روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور گزارش داد: به دنبال بررسی اقدامات وزارت بهداشت و درمان در زمینه تأمین امنیت غذا و نیز اجرایی کردن ماده 12 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی، معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد: کمیته دائمی تهیه و بررسی فهرست افزودنی‌های مجاز خوراکی در اداره‌کل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی این معاونت تشکیل شد.

براساس این گزارش، معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد: این کمیته فهرست افزودنی‌های مجاز خوراکی ایران را تدوین نمود که یک نسخه از آن به تصویب کمیته فنی و قانونی اداره‌کل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی رسیده است.

در گزارش سازمان بازرسی کل کشور به نقل از معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان آمده است: کمیسیون ماده 14 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی درحال تدوین و تهیه فهرست افزودنی‌های مواد آرایشی، بهداشتی و بسته‌بندی نیز می‌باشد.

ماده 12 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی درسال 1346 به تصویب رسید و طبق آن، وزارت بهداری وقت موظف بود تا فهرست رنگ‌ها، اسانس‌ها و مواد افزودنی اشاره شده در این قانون را آگهی نماید.

گفتنی است فهرست افزودنی‌های مجاز خوراکی در انتشارات معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان درحال چاپ است. علاوه بر آن این اطلاعات در سایت اینترنتی معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان به آدرس http://www.fdo.ir قرار دارد.

کد خبر 45115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز