دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

یاسمن رضائیان: َو مَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِکَ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا نُوحِی إِلَیهِ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدُونِ و پیش از تو هیچ پیامبری نفرستادیم مگر این‌که به او وحی کردیم که خدایی جز من نیست پس مرا بپرستید (سوره‌ی انبیا، آیه‌ی ۲۵)

او انتخاب شد

این روزها در آستانه‌ی روزی هستیم که آن را با نام حضرت ابراهیم‌ع می‌شناسیم. اصلاً شاید او را با نام قربان، با واقعه‌ای که در آن روز رخ داده می‌شناسیم. راستی کسی هست که از شنیدن نام این روز به یاد ابراهیم‌ع و از شنیدن آوای نام ابراهیم‌ع به یاد روز قربان نیفتد؟

همه‌ی ما این جمله را که عید قربان عید بندگی است شنیده‌ایم. اما آیا عمیق به معنای این عبارت فکر کرده‌ایم؟ شجاعت و دلدادگی او در آن روز نمادی از بندگی بود. ما نیز از نسل او هستیم و به دین او ایمان آورده‌ایم.

***

پیامبر ما محمدص است. ما آیه‌هایی را که تو با نام قرآن بر قلب او نازل کرده‌ای دوست داریم. تو در این آیه‌ها با محمدص حرف زده‌ای. محمدص نمادی از همه‌ی مخاطبان جهان است. در این آیات نوری هست که قلب‌های عاشق حقیقت را روشن می‌کند. تو با همه‌ی ما که در پی حقیقتیم حرف زده‌ای.

می‌دانیم پیش از محمدص هیچ پیامبری نفرستاده بودی مگر این‌که به او وحی کردی جز خودت خدایی نیست. جان ما نیز صدای این وحی را شنیده است، از حقیقت روشن شده است و ایمان آورده که جز تو خدایی نیست.

پیامبرت عیسی‌ع است. ما معجزه‌هایی را که به نام خودت به او داده‌ای درک کرده‌ایم. تو با معجزه‌هایت با عیسی‌ع حرف زده‌ای. عیسی‌ع نمادی از همه‌ی مخاطبان جهان است. در آن معجزه‌ها آگاهی عظیمی است برای آنان که می‌اندیشند. تو با همه‌ی ما که می‌خواهیم آگاه شویم حرف زده‌ای.

می‌دانیم پیش از عیسی‌ع هیچ پیامبری نفرستاده بودی مگر این‌که به او وحی کردی جز خودت خدایی نیست. قلب ما نیز نجوای این وحی را شنیده است، آگاه شده است و ایمان آورده که جز تو خدایی نیست.

فرستاده‌ات، موسی‌ع است. ما کلماتی را که تو با آن‌ها با موسی‌ع حرف زده‌ای در رؤیاهایمان شنیده‌ایم. می‌دانیم آن کلمه‌ها بسیار باشکوه و زیبا کنار هم قرار گرفته بودند. کلماتی که او را به رسالت فرامی‌خواندند. موسی‌ع نمادی از همه‌ی مخاطبان جهان است. در آن کلمات حسی والا وجود داشت برای کسانی که آماده‌اند و رو به سوی تو دارند. تو نه تنها با موسی‌ع که با تمام آدم‌هایی که رو به سوی تو آورده‌اند حرف زده‌ای.

می‌دانیم پیش از موسی‌ع هیچ پیامبری نفرستاده بودی مگر این‌که به او وحی کردی جز خودت خدایی نیست. ذهن ما نیز آوای آن کلمات را شنیده است، رو به سوی تو گردانده است و ایمان آورده که جز تو خدایی نیست.

پیامبرت ابراهیم‌ع است. کسی که انتخاب شد. برای آزمونی دشوار که فقط او می‌توانست از آن سربلند بیرون بیاید، برای امتحان بندگی که فقط او می‌توانست این‌طور حق بندگی را ادا کند، انتخاب شد که رسول یکتاپرستی باشد تا در تمام دوره‌های جهان، یکتاپرستی را به ‌نام او بشناسند . انتخاب شد تا از رسم پرستشش یکتاپرستی ادامه پیدا کند. تو او را برای تمام آفرینش، برای انسان‌های بسیار، تو او را برای ما انتخاب کردی.

ابراهیم‌ع نمادی از همه‌ی مخاطبان جهان است. تو همه‌ی ما را که روز قربان را به نام عید یکتاپرستی می‌شناسیم انتخاب کرده‌ای. ما در این روز به یکتاپرستی اقرار می‌کنیم و پیش از این، بسیار پیش از این، با همه‌ی قلبمان ایمان آورده‌ایم که جز تو خدایی نیست. لطفاً برای ما بخواه که مانند ابراهیم‌ع شجاع و دل‌داده‌ی راه بندگی باشیم.

کد خبر 450705

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha