یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
۰ نفر

جامعه هر لحظه در حال تغییر و پیشرفت است و امروز بیش از هر زمان دیگر لزوم مشارکت و همراهی شهروندان در مدیریت شهری احساس می‌شود.

مسیر خدمت

محله‌های ۱۳‌گانه منطقه ۱۸ را در نظر بگیرید. هرکدام از این محله‌ها مرزبندی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند.
این تفاوت را زمانی که از یک محله مثل سعیدآباد یا خلیج‌فارس وارد محله بهداشت و تولیددارو می‌شوید کاملاً احساس می‌کنید. یا در نقاطی از محله صاحب‌الزمان(عج) یا یافت‌آباد با بافت روستایی مواجه می‌شوید که در جاهای دیگر دیده نمی‌شود.
بنابراین با درک تفاوت‌هایی که هر محله نسبت به محله دیگر دارد می‌توان به این باور رسید که انتظارها و خواسته ساکنان هر محله نیز تفاوت پیدا می‌کند. مثلاً اگر در محله بهداشت، ساخت ورزشگاه خواسته اصلی شهروندان است، در محله‌ای دیگر مثل تولیددارو یا فردوس راه‌اندازی بازارچه محلی در اولویت درخواست‌های اهالی قرار دارد.

مصطفی حسنی ـ معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 18

در اینجا باید دانست که ساکنان هر محله بیش از دیگران امکانات و کمبودهای محله‌شان را می‌شناسند و می‌توانند آنها را بیان کنند. از طرفی هر محله نمایندگانی دارد که اهالی آنها را انتخاب کرده‌اند و این مسئولیت و وظیفه را به این افراد سپرده‌اند تا مسائل مربوط به محله‌شان را پیگیری کنند. مثل ۴دوره فعالیت شورایاری‌ها که بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها با مشارکت و همراهی همین شورایاری‌ها تحقق پیدا کرد و در این زمینه شهروندان نمونه‌های فراوانی سراغ دارند. بر اساس همین دستاوردها و کارنامه درخشانی که به جا مانده، مدیریت شهری اکنون امید فراوانی به آغاز دوره جدید فعالیت شورایاری‌ها دارد و عقیده‌اش بر این پایه استوار است که با مشارکت مردم، مسیر خدمت و آبادانی شهر کوتاه و آسان‌تر می‌شود.
ضمن تبریک به شورایاران جدید منطقه، امیدواریم پیگیری‌های آنها در دوره پنجم، ‌ آثار مثبت و فراوانی برای اهالی داشته باشد.

کد خبر 449543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha