تابستان است و عرق‌ریزان و گرمای بالای ۴۰ درجه. اما برای هرچیزی درمانی هست. از جمله درمان‌های تابستان‌های گرم، بستنی است و نوشیدنی‌های تگری! حالا در فرهنگ‌سرای اشراق جشنواره‌ی بستنی و نوشیدنی‌های خنک در حال برگزاری است.

تابستانی پر از بستنی و نوشيدنی

به گزارش روابط‌عمومی فرهنگ‎سرای اشراق، رضا دوستعلی، رئیس این فرهنگ‌سرا می‌گوید: «در این جشنواره علاوه بر عرضه‌ی انواع بستنی‌های سنتی و دستگاهی و نوشیدنی‌ها، مجموعه‌ای متنوع از فعالیت‌های فرهنگی‌هنری مانند پرواز بادبادک‌ها، مسابقه و ایستگاه نقاشی، اجرای نمایش عروسکی و طنز، اجرای برنامه‌های ورزشی و موسیقی اقوام نیز تدارک دیده شده است.»

او می‌گوید: «تاریخچه‌ی تولید بستنی در ایران به حدود ۶۰ سال پیش برمی‌گردد، اما از اواخر دهه‌ی ۴۰ دستگاه‌های بستنی‌سازی وارد کشور شد. آشناکردن شهروندان با مراحل تولید و عرضه‌ی بستنی، ارائه‌ی آموزش‌های لازم برای تهیه‌ی بستنی و نوشیدنی‌ها در منزل، معرفی چهره‌های فعال این صنف، کارآفرینان و رونق‌دهندگان این عرصه و نیز برگزاری عصرانه‌های فرهنگی تابستانی با رویکرد سبک زندگی سنتی و بومی ایرانی با عرضه‌ی دسرهای سالم ایرانی از اهداف این جشنواره‌ی تابستانی است.»

این جشنواره ۲۷ تیر آغاز به‌کار کرد و تا ۹ مرداد برپاست. نشانی فرهنگ‌سرای اشراق: فلکه‌ی دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، روبه‌روی ایستگاه متروی فرهنگ‌سرا.

کد خبر 449004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha