طی یک سال و نیم اخیر در شهرداری منطقه ۱۳ پروژه‌های متعددی انجام شده است.

ترافیک

برخی از این پروژه‌ها به همت شورایاری محله‌های مختلف به نتیجه رسیده و به بار نشسته است. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به توسعه کتابخانه باباطاهر اشاره کرد که سومین کتابخانه بزرگ شهر تهران به شمار می‌رود. فضای سبز روی مسیل منوچهری، پل مکانیزه امام صادق(ع) در محله آشتیانی، مبلمان جدید و تعریض خیابان پیروزی از دیگر طرح‌هاست. با ما همراه شوید تا بدانید کدام پروژه‌ها با پیگیری شورایاری محله به نتیجه رسیده است.

پل امام صادق(ع) به آسانسور تجهیز شد
دسترسی به پل عابرپیاده امام صادق(ع) در مسیر خیابان دماوند، آسانسوری شده است. «وحید نصیری» یکی از کاسبان محله که حدود 75 سال سن دارد و موهایش یک دست سفید شده می‌گوید: «با تلاش‌های آقای «امیر بهدادفرد» و دیگر دوستان بود که این پل آسانسوری شد. برای این پل در مسیر رفت و برگشت 2 واحد آسانسور قرار داده‌اند که برای رفاه حال شهروندان و به‌ویژه سالخوردگان انجام گرفته است. بابت زحمات این عزیزان باید نهایت قدردانی را داشته باشیم. این پل مشترک بین منطقه 13 و 8 بود که با همت شورایاران هر 2 محله امروز آسانسوری شده است. با دیدن این پل یاد شهرهای توسعه‌یافته دنیا مثل پکن و آتن و پاریس می‌افتم! باور کنید! شورایاران محله آشتیانی چند سالی است که به فکر مردم هستند و درد مردم را به مسئولان و قوای اجرایی شهر منتقل می‌کنند. خدا خیرشان بدهد.» 

 تعریض خیابان پیروزی
پسر جوان دیگری به نام «مسعود رستمی» که در مسیر دوچرخه‌ تردد می‌کند، می‌گوید: «یکی دیگر از اقدام‌های شورایاری محله پیروزی تعریض خیابان پیروزی بود. این خیابان در بسیاری نقاط باریک بود و برای ساخت مسیر ویژه دوچرخه به هیچ‌وجه مناسب نبود.» او حالا کلاه دوچرخه‌سواری‌اش را از سر برمی‌دارد و به ما نزدیک‌تر می‌شود و آرام، ‌گویی که بخواهد در گوشمان نجوا کند، می‌گوید: «تعریض خیابان پیروزی یکی از اقدام‌های مثمرثمر شورایاری در محله ما بود. این خیابان در بسیاری جاها عرض مناسب برای‌ تردد دوچرخه نداشت اما می‌بینید که اکنون من سوار بر دوچرخه‌ام و با آرامش و امنیت خاطر در این مسیر تردد می‌کنم. حجم موتورسواران هم در این منطقه بسیار زیاد است اما با هماهنگی شورایاران و عوامل شهرداری این حجم بسیار کمتر شده و به‌ویژه در بهار و تابستان امسال موتورسیکلت‌سواران مزاحمتی برای دوچرخه‌سواران به‌وجود نمی‌آورند و با اعمال قانون پلیس راهور وارد مسیر دوچرخه نمی‌شوند. از این حیث باید تلاش شورایاران و آقای سراج و تلاش و مساعی او را برای به نتیجه رسیدن این اقدام و تعریض خیابان ستود.»

 فضای سبز مسیل منوچهری
یکی دیگر از طرح‌های عمرانی که تا سال‌ها با پیگیری موکد شورایاران همراه بوده، فضای سبز مسیل منوچهری است. شورایاران محله امامت از جمله پیش قراولان این طرح بودند و انصافاً این بخش از محله امامت امروز بسیار زیبا و پر درخت و سرسبز شده است. وقتی نام «مسیل منوچهری» را در موتورهای جست‌ وجوی فضای مجازی کلیک می‌کنید با انبوهی درخواست، مبنی بر سرپوشیده کردن این مسیل در فاز یک و دو (ابتدای خیابان دماوند تا خیابان نیشابور و ابتدای خیابان نیشابور تا خیابان بسطامی) روبه‌رو می‌شوید.‌کاری که امروز پس از گذشت یکی دو سال انجام شده و خیال شهروندان راحت است. «سیدوحید مقدم» شورایار محله امامت می‌گوید: «این مسیل سال‌ها سرپوشیده نبود و امروز به محلی برای اتراق شهروندان تبدیل شده است.» یکی از کاسبان این محله به نام «رضا شرع‌پسند» هم می‌گوید: «سر پوشیده شدن این مسیل به ما خیلی کمک کرد تا بچه‌هایمان در این محدوده عصرها بازی کنند و تنها نکته‌ای که باید جدی گرفته شود، بحث امنیت در این محدوده است. هرچه امنیت در این محدوده بیشتر باشد تلاش آقای مقدم و دیگر دوستانشان در شورایاری به دل ما بیشتر می‌نشیند. در یک کلام باید بگویم که دست شورایاران بابت به نتیجه رساندن این طرح درد نکند. ما مدت‌ها بود که چنین فضای سبزی در محله نداشتیم. نبود فضای سبز زیبا و دلنشین در محله ما دیرگاهی بود که احساس می‌شد و سال‌هاست این درخواستمان را به گوش شورایاران می‌رسانیم.»

 اتمام کتابخانه باباطاهر
«محبوبه کفیلی» مدیر کتابخانه باباطاهر می‌گوید: «یکی از پروژه‌هایی که با همکاری و تأکید و پیگیری شورایاران در بوستان دانش‌آموز به نتیجه رسید، کتابخانه باباطاهر بود. این کتابخانه در انتهای خیابان سعدی واقع شده و از آنجا که ساختمان آن قدیمی بود، طبقه اولش به‌طور کلی مقاوم‌سازی و کل کتابخانه به روز شد. این کتابخانه در حال حاضر سومین کتابخانه در نهاد کتابخانه‌های شهر تهران است که به لحاظ وسعت و تعداد کتاب می‌توان روی آن حساب کرد و سالن مطالعه بزرگی دارد و آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان و اهل کتاب و کتابخوانی است. این کتابخانه در سال 1384 در زمینی به ابعاد 900‌مترمربع و زیربنای 465‌مترمربع بنا شد و از همان زمان با استقبال مردم و هم‌محله‌ای‌ها روبه‌رو بود. کتابخانه باباطاهر تا سال 1392 بالغ بر 4هزار و 500 عضو داشت که برای کتابخانه‌ای با این مساحت قابل توجه است و مردم و بچه‌محل‌ها به 28هزار عنوان کتاب دسترسی داشتند. در سال 1393 شهردار وقت منطقه 13 موافقت کرد که این کتابخانه گسترش یابد و در ادامه این اقدام فرهنگی چند ماه قبل با همکاری و پیگیری «سید فضل‌الله غضنفری» شورایار محله سعدی زیربنایش به هزار و 200‌مترمربع ارتقا یافت. پیش از افتتاح کتابخانه باباطاهر هر سالن مطالعه چیزی در حدود 70‌مترمربع مساحت داشت ولی امروز مساحت هر سالن به 150‌مترمربع می‌رسد. به گفته مدیر این کتابخانه در حال حاضر روزی 250 نفر از سالن‌های مطالعه این کتابخانه بهره‌می‌برند و در آرامشی دلچسب کتابشان را می‌خوانند. 

 مبلمانخیابان پیروزی 
یکی دیگر از طرح‌هایی که به تازگی به نتیجه رسیده طرح نیکمت‌ها و ست‌های مبلمان شهری است که در خیابان پیروزی واقع شده است. «علی‌اکبر نظامی» مرد بلند بالا و میانسالی است که او را در همان اطراف می‌یابیم. می‌گوید: «این اقدام با تلاش «حسین رضا سراج» شورایار محله پیروزی انجام شده است. از پیگیری‌های او صمیمانه تشکر می‌کنم و آرزوی طول عمر برای او و خانواده‌اش دارم. او زبان گویای مردم محله است.» وقتی از سراج در این‌باره می‌پرسیم با فروتنی می‌گوید که‌کاری نکرده و سرش را پایین می‌اندازد.»
 

کد خبر 448028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha